"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 9 juli 2013

Vid tjärnen ikväll...


Idag har nästan all tid tillbringats vid spisen och efter att ha gjort en stor form lasagne, stekt en massa köttfärsbiffar, bakat bullar och kärleksmums, (och förståss tjuvsmakat en del), så blev det en skön och behövlig kvällstur till Småtjärnarna. Najo tog sej som vanligt en simtur, smålommen simmade på betryggande avstånd, inte en endaste mygga och vi hittade även årets första blåbär som både Najo och vi mumsade i oss :)




Badvovven


Fjällripan
En liten paus vid stugan

Småtjärnarna

Mums!

Årets första blåbär
Årets första blåbär :))


Övernattningsstuga Småtjärnarna



Sedan var det dags för ett litet nattligt äventyr med Nils och grannflickan Lovisa. Nämligen på björnspaning, i ett område där det observerats 6 olika individer den senaste tiden. Så med ryggan packad med fika for vi iväg i hopp om att äntligen få se en. Lyckan uteblev dock, även om hjärtat slog snabbare ett par gånger vid synen av något mörkt inne i skogen. Backade tillbaka för att inse att det bara var en rotvälta. Nåja, vi fick iallafall se en hare och en räv under de tre timmarna vi var ute och barnen sov gott i baksätet när vi kom hem strax före ett...


Vi får hoppas på bättre lycka nästa gång!

20 kommentarer:

  1. well, i know you wanted to see bear, but... :)

    love the pics of you and najo! i'm jealous you didn't have any mosquitoes! they're bad at dusk here.

    SvaraRadera
  2. Morn, Ser din blogg hver morgen og liker det jeg ser. Enda mer glad ville jeg blitt om toppbildet ditt ikke var i svarthvitt, men i farger. Det grå bildet demper opplevelsen av siden, synes jeg.
    Ha en fin dag videre :-)
    Hilsen Hans K

    SvaraRadera
  3. Wonderful to stroll around in such beautiful surroundings on a nice summer evening! Have a phantastic day!

    SvaraRadera
  4. Ljuveliga sommar oc fina bilder!
    Hade lommen några ungar?

    SvaraRadera
  5. Kristina: Nej inga ungar i år heller...

    Hansk: Tack! Blir nog ett byte av headern snart, omväxling förnöjer :))

    SvaraRadera
  6. Beautiful surroundings and a beautiful summer evening.
    Regards, Irma

    SvaraRadera
  7. Looks like a great place to go to. Good luck seeing the bears.

    SvaraRadera
  8. So pretty!!! you and your dog... Beautiful pictures.. Cheers..

    SvaraRadera
  9. Fin sommarkväll och vilken lycka när det är myggfritt. Kanske skönt att ni inte stötte på någon Björn. Det vill jag verkligen inte drabbas av. Nog spänning med spillning.
    Kram
    M

    SvaraRadera
  10. - Halloj i norr.
    - Vilka goa bilder !
    Favoriten blir den badande Najo, men alla är kanon !
    ( Måste förtydliga mej lite. Jag är inte gipsad, bara orolig att bli det om jag hoppar på stenar i mörkret...:o)
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  11. Myggfritt och mogna blåbär kan det bli bättre. Va tidigt blåbären har mognat där, här är dom fortfarande lila i färgen och rätt små.
    Härliga bilder som alltid.

    SvaraRadera
  12. Ja du, det där med björnspaning!!! Hur många år har jag inte spanat, många timmar. Det närmaste jag varit på björn, var när jag satt på älgpass. Tacksamt nog så såg jag honom inte, han veka av innan han blev synlig för mig.
    Jag spanar fortfarande och tycker det ä'r orättvist att olika personer ser björn som sällan är ute i skogen, jag som ofta tillbringar min fritid ute i det fria, får aldrig se. Kanske en dag!?

    /Brita

    SvaraRadera
  13. Så skönt ni verkar ha det. Härliga sommarbilder. Tack för hälsningen. Vi har det bra. Full fart- familjen utökades i vår. Ha en fin sommar!

    SvaraRadera
  14. Vackert det är där vid tjärnen.Ser riktigt trolskt ut.Ett perfekt ställe för lom.
    Men hua.Att du vågar dig ut på björnjakt du modiga kvinna ;))
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  15. Very peaceful looking place, nice photographs!

    SvaraRadera
  16. Hej där uppe i myggornas värld.Jag bromsarna är inte så dåliga de heller.
    Så mysigt det ser ut med en simtur emellan blommorna Han är så söt.
    Det var ju synd att du inte fick korn på björnarna fast ta det försiktigt De är inte att lita på.
    Sååå gott att ha lagat så mycket mat och sen bakat därtill.
    Ha en riktig skön sommar och njut Snart är det vinter igen.Tiden går så förbenat fort.
    Kramizzzar i massor

    SvaraRadera
  17. Först baka, sen björnjakt. Man kan nog slå fast att dina aktiviteter har viss spännvidd...Ser dessutom riktigt trevligt ut, där borta vid tjärnen och timmerstugan. Och blåbär har jag inga sett härnere än.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  18. Äntligen börjar jag få se kycklingar med lite storlek!!! Ser lovande ut! Det kan omöjligt bli sämre än ifjol! Här är hjortronen kart och även blåbär, så vi har dom inte lika långt gågna som hos dig! Köp dig en självuppblåsbar luftmadrass VAUDE. Den har jag. Underbart!

    SvaraRadera
  19. Miranda: Jag har ett självuppblåsbart liggunderlag, ett Thermarest som jag är nöjd med. Men nu fick syrran ta det och jag tog gubbens Exped :) och jag måste säja att man får leta efter ett skönare att ligga på!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3