"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

fredag 5 juli 2013

Vandring till Balesviken


Efter frukost idag så for jag och Najo ut till Sandlågan för att vandra till Balesviken som ligger längs Höga kustenleden. Ett väldigt härligt ställe att vandra på, med ringlande stigar som leder en uppför och nerför i den orörda gammelskogen och precis som i Skuleskogen blir kontrasten stor, när man plötsligt möts av de fina sandstränderna längs havet...




Humlebagge, Bodviken, Höga Kusteleden
Humlebagge




Bodviken, Höga Kustenleden
Övernattningsstuga i Bodviken



Gott att släcka törsten vid den lilla vattenrännan



Inga andra vandrare i farten, bara jag och Najo


Sör-Balesviken

Najo trånar efter måsen. Har precis fått en rejäl utskällning!




Jag hade gärna fortsatt upp till Balestjärn och ut på Balesudden, men tiden räckte inte till, så det får bli nästa gång. Jag var ju trots allt ute i 2,5 timma och eftersom jag för inte packat med mej någon matsäck idag så hungern började ge sej till känna. På tillbaka vägen valde jag att gå längs vattnet efter Bodviken och det blir en hel del balanserande på stenarna, men det är mycket roligare att inte behöva gå samma väg två gånger :)


Sandlågan-Balesviken: ca 3,5 km
Sandlågan-Bodviken: ca 2 km


Någon gång skulle jag också vilja gå de 12,7 km mellan Köpmanholmen-Sandlågan, som är den 11e etappen av 13 längs den 12,8 mil långa Höga kustenleden. Får se om jag kanske får med mej dottern under semestern :)


11 kommentarer:

  1. Jeg slitasje? så dyrebar at steder hvor du går, har en livskvalitet, misunnelsesverdig! ett av målene mine er å lære norsk og fjordene. takk for å dele disse vakre stedene, unnskyld min skriving, men jeg snakker ikke Nei.........

    SvaraRadera
  2. looks like a nice hike for both of you!

    SvaraRadera
  3. Oooo, jag blir alldeles avis när jag ser de gamla knotiga rötterna där på stranden, dem skulle jag bara vilja ha. Brukar spana in såna men vanligen är de så stora att dom får stanna kvar där i naturen.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  4. Du verkar ha haft en skön vecka med fina promenader. Så det blev en ny kompaktkamera. Hur går det med systemkameran?

    SvaraRadera
  5. Birgitta: Jo systemkameran hänger med på mina fototurer och jag lär mej väl lite eftersom :)) Men kompaktkameran är oumbärlig på alla turer då det inte alltid finns möjlighet att ta med den lite tyngre systemkameran.

    SvaraRadera
  6. Tänk att du alltid hittar nya leder att vandra och traska på,
    du är allt en sann naturmänniska.

    Kul att följa dig i din blogg.

    Tjingelingen i sommarkvällen från Rantamor.

    SvaraRadera
  7. Beautiful area for walking.
    Both of you enjoy it.
    Regards, Irma

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder. Jag släpar ju med mig den stora. Såg i sista Digital Foto test på kompakter som är bra, får se om jag införskaffar mig en men objektiv står nog högre i inköp nu.

    SvaraRadera
  9. - Halloj i norr.
    - Så vackert det var där. Fint fångat med kameran !
    - Ha en fortsatt trevlig helg !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vilken fin natur du omger dig med och vackra vyer du bjuder på i vanlig ordning.
    Upplevelser och naturvandring = livskvalitet.
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  11. Wonderful photos of your tour and beautiful impressions of the wood. Great !

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3