"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 21 juli 2013

Blandad kompott


För några veckor sedan när jag skulle föra över bilder till datorn så råkade jag stoppa i fel kabel i systemkameran och därmed förstördes piggarna inne i kameran. Normalt brukar jag använda kortläsaren, men minneskortet var lite skadat så jag var tvungen att använda USB kabeln. På fotoaffären sa de att det skulle bli alldeles för dyrt att laga, så jag köpte ett nytt minneskort. Men snart kom nästa strul med att kameran uppfattade alla kort som skrivskyddade. Så det blev ännu ett besök till fotoaffären och när de såg att jag tecknat en extra försäkring som gäller i 4 år, så fick jag veta att det även gäller självförvållade skador, så nu har de skickat iväg den för reparation för båda felen Vilken tur :))


Här är några blandade bilder som jag till slut lyckades föra över från det skadade minneskortet...



Stenskvätta, Långroudden


En liten blå trollslända med röda ögon


Näckrosor, Happstafjärden


Skräddare


Kvällsfika i skogen


En stekel av något slag (tror jag)

En regnig springtur runt Hörnsjön...

Nu hoppas jag bara att jag inte behöver vänta allt för länge på att få tillbaka kameran...

19 kommentarer:

  1. beautiful 'saved' shots! glad the camera is off for repair - hope they can fix it right!

    SvaraRadera
  2. Hoppas på att du å kameran återförenas snart då. Hade liknade problem själv i vintras, inte kul att va utan kamera.

    SvaraRadera
  3. Glad you're getting your camera fixed for free.

    SvaraRadera
  4. - Halloj i norr.
    - Vilka bilder. Personligen fastnar jag mest för dom svartvita på skräddaren. Dom är kanonbra !
    - Ha en bra dag !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  5. Hoppas den kommer tillbaka snart, tjata lite för sånt där kan ta tid. Fina bilder!

    SvaraRadera
  6. Vilken tur med försäkringen! Vackra bilder!

    SvaraRadera
  7. Himla bra med försäkring och tur du har din kompakt. Det tråkiga är att reparation av kameran brukar ta tid och nu är det dessutom semester. Hoppas de har liten kö.
    Ser att din kompakt ger bra bilder, även om jag förstår och vet att du längtar efter systemkameran.
    Ha det gott/brita

    SvaraRadera
  8. Beautiful pictures, you show us a wonderful natural face :) Regards

    SvaraRadera
  9. Fortunately you pick these beautiful pictures of the map.
    I hope the camera is repaired quickly.

    SvaraRadera
  10. Sicken tur - nu får du snart en "ny" kamera så vi kan följa dig i skog och hav !

    SvaraRadera
  11. Susanne, en magisk intryck. Dessa små underverk av naturen Jag älskar speciellt. Det finns så mycket att upptäcka ... och sommaren är fortfarande lång.

    Vi önskar er en bra tid
    Waldameise

    SvaraRadera
  12. Vilken osis med minneskortet :(
    och kameran.
    Fina bilder igen, men jag fastnade speciellt för den svartvita på stenskvättan superfin :)
    Ha de

    SvaraRadera
  13. Vilket sammanträffande och så kul att jag kände igen dig när jag såg dig/er i Klimpfjäll. Jättekul att träffas irl! Nästa sommar kan ni komma och tälta någon natt "hemma hos mig" på gården :-))

    SvaraRadera
  14. En variert og flott bildeserie igjen fra deg. Her falt jeg mest for det nest siste.

    Ottar

    SvaraRadera
  15. Nydelige bilder som alltid fra deg! Håper det kommer mer snart igjen da :) Ha en fin sommer!

    SvaraRadera
  16. Trasslande minneskort har vi visst båda två råkat ut för på senare tid. Kanske du inte vill göra reklam på din blogg, men skulle det inte vara bra för oss andra drabbade stackare vad för sorts smart (kamera?)-försäkring du tecknade? I den här branschen verkar man inte kunna överförsäkra sig nog!
    Angående bilderna gillar jag nog de parande skräddarna mest. Härliga färger, vågorna skapar livfullhet på ytan och intressanta ljusformationer på botten.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
  17. Wonderful photos, fantastic ideas:) Greetings

    SvaraRadera
  18. Heisann!

    Oj oj oj, så mye herlig du har fylt sommeren med så langt. Nydelige bilder og turopplevelser.

    Kjenner til kameratrøbbel, det er ikke kjekt. Jeg har ødelagt min favorittlinse, en canon 18-200mm... Huff. Må investere i ny ;)

    Ville bare huske å legge igjen en liten sommerhilsen til deg. Kikker innom dann og vann og følger med, men jeg er ikke så flink til å legge igjen noen ord. "Skal bare" først, og så glemmer jeg det. Usj! :)

    Ha en riktig god sommer!
    Klem fra Florø

    SvaraRadera
  19. Vilken otur med kameran, men verkligen vilken tur med bilderna. Helt underbara bilder.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3