"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

lördag 6 juli 2013

Rödbena med unge


Häromdagen så såg vi något litet komma springandes på vägen och vi stannade för att se efter vad det var. Men det enda jag kunde se var två långnäbbade fåglar som skränade och flög fram och tillbaka över oss. Lyckades få några bilder på den ena, då jag ser en liten unge vid dikeskanten. Inte konstigt att de väsnades! Så vi skyndade oss därifrån för att inte oroa dem i onödan. Efter att ha letat på Google efter olika fåglar så kom jag fram till att det måste vara just Rödbenor och det är en ny art för mej :)


Rödbena

Rödbena

Rödbena

Rödbena

Rödbena


Rödbena, unge

Rödbena, unge


15 kommentarer:

  1. Underbara bilder som vanligt. Jag känner mig halv stressad....tycker tiden går så fort! Snart är det höst och jakt...IGEN =)

    SvaraRadera
  2. Hej! Grattis till X-et på Rödbenan och du fick fina bilder både på vuxen och barn.//Urban

    SvaraRadera
  3. Kalasbilder o få både mamma o unge....

    SvaraRadera
  4. Jag hade ju rödbena på bloggen i tisdags ,Vacker fågel ,kul med ungen .Vi har haft trastunge med oss idag ,bilder kommer senare ,Kram Nette

    SvaraRadera
  5. Så kul att du kunde fånga fågeln på bild där den trippade fram....

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  6. how cool! i've seen them on blogs, but never in person. :)

    SvaraRadera
  7. Hei igjen
    Virkelig flotte bilder.
    Men det har du bestandig.
    Du er en dyktig fotograf.
    Kramis og god søndag.

    SvaraRadera
  8. Men vad lustigt att se en rödbena sittandes så högt upp i luften på en ledning,hehe.De är man ju vana att se på marken.Ungen var ju bedårande!!!
    Grattis till en ny art också.Alltid lika kul!!!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. GRATTIS!!!
    Nu får du snart göra en krysslista och lägga in dina obsar på...du har väl kollat min: http://minakryss.blogspot.se/

    Kul är det!! :-) :-)

    Steffe

    SvaraRadera
  10. - Halloj i norr.
    - Snygga bilder på Rödbenan. Gillar speciellt när den sitter på stolpen !
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  11. Beautiful images, the pictures always impress :) Regards

    SvaraRadera
  12. Såg du att jag och Rantafar har jagat ripa och fick fyra stycken...

    =) =) =) =)

    SvaraRadera
  13. Original to see this bird i n this place..

    SvaraRadera
  14. Wonderful bird photos. I like them very much. :)

    SvaraRadera
  15. Jaaaa ....... great that you've managed to photograph the Redshank Susanne :-) Here with us in the polder many, but you have also managed to photograph. redshank the small particles
    Fantastic!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3