"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

onsdag 3 juli 2013

Ny kamera


Samtidigt som jag har varit nöjd med min kompaktkamera Nikon Coolpix 9100 som jag haft i två år, så har den också strulat från första början. Jag har fått zoomen utbytt, skalet likaså och även luckan till minneskortet. För ett tag sedan började zoomen strula igen och bilderna blir alldeles suddiga. Så de senaste veckorna har jag kollat runt på lite olika modeller, men inga har motsvarat mina förväntningar. Jag tycker de varierar så mycket i färgkvalite och de flesta har så många extrafinesser som GPS, Intelligent Auto och andra smartfunktioner som jag tycker är lite onödiga. Men hur som helst så slog jag till slut till på en Panasonic Lumix TZ 27...


Några bilder med Lumix kameran från i söndags...
 
Långroudden


Nu hade jag hoppats att jag skulle bli nöjd med den, för jag kände att jag inte orkade leta runt nåt mer och att jag behöver en kamera så fort som möjligt. Så precis när jag skrivit det här inlägget i måndags och skulle åka iväg och paddla, så upptäcker jag att luckan på linsen inte fungerade utan den förblev öppen trots att jag stängde av kameran. Så frustrerande! och börjar kameran krångla redan från början så vill jag absolut inte ha den även om jag får byta till en ny. Så igår blev det en resa till Umeå för att lämna tillbaka den. Kollade på några andra modeller och efter lite rådgivning på Cyberfoto, så blev det en Canon Powershot SX270. Jag har varit ute och testat den under morgonen och det känns som om jag kommer att trivas med den :) 


(Kommer troligen några bilder senare idag :)

11 kommentarer:

  1. - Halloj i norr.
    - Grattis till ny kamera. Hoppas du kommer bli nöjd med den sista !
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  2. Hi Susanne,
    You made a beautiful collage.
    The colors and sharpness of the images is sublime.
    Regards, Irma

    SvaraRadera
  3. Inte alls kul när kameran inte fungerar och du ska ju ha en som är smidig och lätthanterlig du som är ute på tur för det mesta...
    Här fortsätter vi vår fjällresa, eller vistelse, vi bytte adress idag igen, fisk har vi fått till vinterns kulinariska middagar.

    Vi blir kvar ett par dagar till sen ska vi hem å BASTA, vi har faktiskt inte satt på varmvattnet å duschat trots att vi har tillgång i bobilen utan tycker om att bada i fjällsjöar och sköna bäckar....

    Sånt där fiskpedikyl ska vi sitta i bäcken å vänta på om bara inte knotten äter upp oss innan öringen kommer å nafsar på oss....

    Tjingelingen från Rantamor, och god lycka med din nya kamera...

    SvaraRadera
  4. Jag håller tummarna ! Canon är ett bra märke :-))

    SvaraRadera
  5. congrats on finding a camera you want!

    SvaraRadera
  6. Hade tänkt mig en lillkamera med o då en Canon...jag har ju dock alltid min 60D med mig. FIna bilder blev det ju

    SvaraRadera
  7. Hehehe...jag hänger inte med i bloggsvängarna!!! ;-) Klickade på Fejanlänken o då kommer ju bara den sidan upp. Men i alla fall...hoppas du blir nöjd med kameran!!! Håller tummarna att den ska hålla lite bättre än Lumixen...som jag för övrigt aldrig hört talas om...håll dig till Canon...ännu bättre Nikon!!! ;-)

    Steffe

    SvaraRadera
  8. Flott bildeserie!
    Godt valg, dette kamera ville jeg og ha anbefalt deg!
    Bruker det når en skal "gå lett" på tur.

    SvaraRadera
  9. Congratulations to the new camera. Nice series. I'm looking forward to more.

    SvaraRadera
  10. Congratulations to the new camera. Nice series. I'm looking forward to more.

    SvaraRadera
  11. Lycka till med nya kameran.
    M

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3