"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 11 juli 2013

Kvällens eftersöksträning



Ikväll var det återigen dags för träning med vorstehklubben och jag var lite spänd på hur det skulle gå efter förra gångens "fadäs", då Najo blev alldeles för het och startade innan mitt kommando. Vi började med spåret i skogen och det gick lika bra som alltid, förutom att han lade fågeln vid mina fötter ( vilket jag bara kan skylla på mej själv, för vad är det för Matte som står med kameran när man kommer in för avlämning...) Han har aldrig gjort så förut och jag tror att det bara var en engångsföreteelse. Så vidare till vattnet och även det gick som det skulle, så förhoppningsvis håller det hela vägen på onsdag då det är särskilt prov i eftersöksgrenarna :)




Karin med strävhåret Ozzi och Bosse med måsen

Najo väntar på sin tur

Å här kommer han in efter med en trut lika stor som han själv

Duktig kille!



11 kommentarer:

  1. Spännande för matte....
    men jag tycker att Najo var duktig jag...som ingenting vet...
    Å så är han ju snyggaste me...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Förresten vi ska ju ta ett helikopterlyft å vara en vecka ungefär på kalfjället i slutet av månaden.
    Ska köpa nya sovsäcker...
    har du något tips ???

    SvaraRadera
  3. Vilket fast grepp om truten han har och vilken stolt svans samt triumferande blick ...

    SvaraRadera
  4. Hi Susan,
    Najo doing a good job.
    Regards, Irma

    SvaraRadera
  5. Good job, boy! Ha en fantastisk helg! :)

    SvaraRadera
  6. Fina bilder på den hårt jobbande Najo. :)
    Håller tummarna och hoppas det går bra på Onsdag.

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att se! Det är en kul träning det där. Men jag måste säga att jag längtar till själva fågelsöket i skogen och i fjällen. Vi har ju anmält oss till Riksprovet i Lycksele nu, spännande! =)
    / Susanne

    SvaraRadera
  8. Vad duktig han är. Kul att hålla på med sådant här med sin hund.'
    Jag måste lägga lite spår till mina snart...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3