torsdag 11 april 2013

Bloggfunderingar...




Jag har inte hunnit vara så aktiv på datorn den senaste tiden och det har blivit lite varierande innehåll på bloggen. Dels beror det på att jag inte har haft tid, men även så har jag haft en massa funderingar på hur jag ska fortsätta med bloggandet. Jag tycker ju att det är roligt och vill såklart fortsätta att hålla mej till det naturliga temat, med friluftsliv, jakt och fågel o djurfoto. Men vissa dagar när jag inte har varit ute i naturen, eller inte har något "naturligt" att skriva om, så kan det vara roligt att lägga in annat som heminredning, mat, träning, kläder etc samtidigt som det känns som att det blir ett för spretigt innehåll då (?) Alternativet är ju att man inte bloggar de dagarna, men det tycker jag känns trist, då jag helst vill göra ett inlägg om dagen...


Vad tycker ni? Kan jag blanda in lite utav varje, men ändå behålla den röda tråden...?


23 kommentarer:

  1. Gör som du tycker. Visst kan man blanda....tror ingen tycker illa vara.
    Jag själv har inte skrivit på några dagar för det har blivit sent och jag har varit trött. Vill ju gärna skriva något varje dag jag med. Men nu har det inte blivit så varierat men det är trevligt att se "mina" djur när jag är ute.
    Lördag ska jag till Göteborg på Taxfullmäktige o kanske får lite andra bilder om man hinner med.

    SvaraRadera
  2. Nydelig bilde!
    Blogg om lite av varje du Susanne, det er bare koselig :-)

    SvaraRadera
  3. jaa...jag vet ju egentligen att man får och ska skriva om vad man vill :) och jag känner mej nästan lite fånig som skriver det här inlägget... Men samtidigt känns det bättre att ventilera det :))

    SvaraRadera
  4. you should blog about anything that makes you happy, inspires you, or you like to do! and if that includes decorating or crafts or cooking, that's fine! this is your blog and your life page. :)

    SvaraRadera
  5. Ótima ideia, misturar vários assuntos.
    Eu gosto, especialmente de flores, mas visito blogs de vários assuntos, com eles sempre aprendo.
    Bom fim de semana!
    Muita paz e muitas alegrias!
    ♫♫° ·.♪

    SvaraRadera
  6. Hello Suzanne,

    I understand your concern. It is not easy to do all this: writing, taking the pictures, putiing it all together, commenting other blogs, etc...
    I have less time and I'm still continuing because I love to share what I see and discover. But when I have less time, I blog less often. Once a day would be to much for me, I don't know how you do it???
    So yes, you can still write but less often and we will still follow you, because your blog is really interesting! :)
    Regards, Louise

    SvaraRadera
  7. Du äger bloggen, du gör precis som du vill.
    Ambitionen att skriva ett inlägg om dagen verkar du i princip uppfylla, det rä beundransvärt och bra. Jag vet själv att det är krävande.

    En variant som jag börjat tillämpa är att bjuda in lite gästskribenter som jag tror kan bidra positivt till bloggens innehåll. Kanske har du vänner med vettiga åsikter eller erfarenheter som vill skriva lite till din blogg?

    SvaraRadera
  8. Hej
    Låt inte bloggen bli ett måste! Det kan kännas så ibland du har inte gett dig in i nån tävling med dig själv att lägga in ngt varje dag.
    Skriv om sånt som du tycker om du vill förmedla o ta med ett par av dina fina bilder när andan faller på o om det känns som ett måste så skit i bloggen den dan med gott samvete. Roligt med olika ämnesinnehåll

    SvaraRadera
  9. Jag tycket absolut du kan blanda in annat från din vardag med, iaf jag skulle tycka det var jättekul att läsa! Blogga för din egen skull, det du tycker känns roligt att skriva om för stunden!

    SvaraRadera
  10. Det är din blogg och det är du själv som väljer innehållet.Att blogga ska vara kul och tänk inte så mycket på vad andra tycker.Så känner jag.
    Kramiz på Dig

    SvaraRadera
  11. Jeg ser på bloggen din fordi jeg liker den slik den er i dag. Om du legger inn innredning, personlig trening, vanlig mat mv, tror jeg jeg snart vil miste interessen for siden din. Den mister egenarten. Men gjør det du føler for, andre kan like nye vrier.
    Mvh Hans K

    SvaraRadera
  12. Jag skriver inte dom dagarna jag inte har tid eller nåt att skriva om. Man märker att det blir mindre besök på sidan dom dagarna, men det struntar jag i. Har inte lust att skriva en massa dravel och sen har jag sällan tid att gå in på 100 blogg och kommentera, bara för att få en kommentar tillbaks på min egen. Det tar för lång tid och jag har annat att göra. Att blogga skall vara kul, inte för att få bekräftelse på nåt, då tror jag att den tappar sin glans. Din blogg är underbar, tycker du skall fortsätta som du gör och dom dagarna du inte har tid/ork, skall du helt enkelt inte skriva. Jag märker att jag har många läsare just innan jakten, sen avtar det...säkert de som vill veta hur fågeltillgången är i mina trakter...men det skriver jag aldrig om ;-) Ha en fin helg! Själv skall familjen och jag på äventyr i fyra dagar, så då blir det inget bloggande ♥

    SvaraRadera
  13. Glömde skriva att jag ÄLSKAR dina bilder ♥♥♥

    SvaraRadera
  14. I'm looking forward to it. Have a lovely weekend! ;)

    SvaraRadera
  15. Förstår ditt problem, din blogg är så väletablerad i sin nuvarande form. Svårt att råda men vill du och känner för nya inslag så gör det, testa ett tag och utvärdera hur det känns för dig.
    Kram
    M

    SvaraRadera
  16. En blandning är alltid kul. Jag har ett stort natur & djur intresse.
    Men tycker även att inredning är superkul. Gör som du tycker, det blir bäst.
    // Johanna

    SvaraRadera
  17. Hi Susanne,
    Don't make it too difficult for you. It is your blog. When you like to share things with others, just do it. Of course it is nice to get reactions, but the main factor is that you enjoy making your reports. It should not give too much pressure. When you have been too busy, or when you are not in the right kind of mood, then simply don't publish a new edition.
    A new report should bring you surplus value and it must not become an obligation.
    Enjoy your weekend, Kees

    SvaraRadera
  18. Beautiful photo Susanne.
    Every day a blog is hard to do, so can not photograph every day in nature.
    If too much is not a new blog post, no obligation must be.
    Enjoyment is the most important.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  19. Åh...jag älskar dina äventyr i fjällen...så roligt att varje dag kolla in vad du varit med om...du äger och du äger också bloggen och skriver om vad du vill och det är ju bara kul att du varierar lite med annat också...jag känner också ibland att jag inte orkar skriva men då lägger jag in bara bilder...det går ju det med...

    Ha en fin dag!

    Steffe

    SvaraRadera
  20. Tack för era svar! Jag kommer nog att fortsätta som tidigare och av och till smyga in ett å annat inlägg om andra saker också :) Det har jag ju egentligen gjort hela tiden... utan att för den delen ändra inriktning på bloggen. Precis som ni skriver så är det ju viktigast att man tycker att det är roligt och inget måste.

    SvaraRadera
  21. Hej! Jag tycker att det bara är att köra på med vad du vill, man kan inte alltid bara tänka på läsarna. Och det kan ju finnas några som är intresserade av det andra också. Jag blandar allt, eftersom jag har så många olika intressen och de som inte är intresserade kan ju välja att inte läsa just det inlägget.
    Bra att du tar upp detta då jag tror att många snöar in på just en sak och inte tänker på allt det andra som man kan skriva om och givetvis komplettera med fina bilder.
    //Urban

    SvaraRadera
  22. Det är ju din blogg. Om du växer och förändrar, so växer och förändrar din blogg.
    Jag tror att det är bra att du har flera ämnen. Detta håller det spännande och intressant.

    Hoppas du förstår vad jag menar.

    SvaraRadera
  23. Jag tycker att det låter som om du faktiskt vill göra lite andra inlägg också. Om så är fallet, så tycker jag att du ska göra det - gå på din känsla - då mår du bäst!

    Lycka till hur det än blir ...

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.