fredag 5 april 2013

Årets första vårtecken!




I förrgår hittade jag de första tussilagona i slänten nedanför min mormor och morfar och man blir alltid lika glad av att se de små gula solarna! Sakta börjar längtan efter våren och sommaren att göra sej påmind, men än har vi en hel del snö kvar och jag är lika glad för det, för jag "måste" hinna åka några mil till på skidorna :)




Fick världens migrän igår när vi kom hem efter tältturen, så jag blev sängliggandes
 hela dagen igår och idag, men nu börjar det tack o lov att kännas lite bättre. 
Fortfarande vackert väder ute, så jag måste nog se till att komma mej ut innan solen går ner...

21 kommentarer:

  1. Va härligt! Tussilagon alltså inte migränen. Jag har inte sett några vårblommor än, men jag kanske måste titta lite bättre.

    SvaraRadera
  2. Vad, vad, då betyder det inte mer snö? Jag tror inte ... ;-)

    Dina bilder från senaste bloggen är igen så atmosfären. Jag kan tänka mig så romantiskt, underbart.

    Ha en trevlig helg, Susanne.

    Liebe Grüße von der Waldameise

    SvaraRadera
  3. Så herlig.
    Vakker og gul kneiser den med nakken.

    SvaraRadera
  4. So wonderful. I really love the first signs of spring. Greetings! :)

    SvaraRadera
  5. So wonderful. I really love the first signs of spring. Greetings! :)

    SvaraRadera
  6. sorry about the migraine! hope you are feeling better by now!

    SvaraRadera
  7. Så fint! Måste allt ta mig en tur ut i morgon och leta vårblommor!

    SvaraRadera
  8. Men är det sant, vi är ju nästan grannar. Inte något så grant på gång här. Men nu börjar jag längta trots att jag njuter av det vita snötäcket.
    Hoppas du repar dig snabbt, det tinar i ruskig fart.
    Kram, kram
    Monica

    SvaraRadera
  9. Underbart när tussilagon kommer.Då är det verkligen vår.Hoppas migränen släpper.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Underbart med den gula tussilagon! Det är verkligen vårens budbärare!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  11. Hoppas det är över med migränen nu!
    Nån sån liten sol har jag inte sett ännu - men dom växer just inte härinne i skogen. Får ge mig ut o leta. Ngt visst med nåra i en äggkopp!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

  12. Hello Susanne,

    I'm always happy if I (the yellow suns as you call them) the small butterbur see. That's the sign that spring finally comes :-)
    Greetings .....





    SvaraRadera
  13. Vad härligt!
    Vi har ingen här just nu, men snart hoppas jag.

    Krya på dig. Jag vet vad det betyder att ha migrän. Lyckligtvis inte längre!

    SvaraRadera
  14. Nej nu blommar asfalten.
    Jag har inte sett en enda tussilago här nere och så kommer du med det där uppe.Jag får ut och leta det ser jag nu.
    Underbart!!!!!!!
    Kramizzz på dig och mysig helg

    SvaraRadera
  15. Hi Susanne,
    This little flower means also for me that spring is starting. As you have noticed before in Holland spring has started a month earlier than with you.
    Hopefully your migraine disappeares quickly.
    Have a nice weekend, Kees

    SvaraRadera
  16. Great to see these yellow flowers.
    The spring will begin.
    I wish you a very nice weekend.
    Get well with the headache.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  17. Her var våren nesten og plutselig lavet det ned med mengder av snø igjen, med nesten storm til:) herlig herlig men det gikk ikke an å ta bilder idag..alt var helt hvitt:)

    Fin turhelg til dere:)) og nyt starten på våren:))

    SvaraRadera
  18. Inget sådant hos oss inte. Håller utkik hela tiden när man är ute o går, inga vårblommor alls tyvärr

    SvaraRadera
  19. Hurray for the first spring sign!!! Yellow is such a nice color to see after all the white, don't you think?
    We have these flowers here too but I will probably see them in a month!
    Have a nice week!
    Louise

    SvaraRadera
  20. Åh känns lite tungt att se detta fina vårtecken idag när den ligger under snö igen...jag vill ha sol och vår! B)

    SvaraRadera
  21. åh så mysigt att hitta tussilago!! Än har inga visat sig här men det dröjer nog inte länge om snön fortsätter tina som den gjort...

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.