"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 10 mars 2013

Nostalgisk söndagstur


Vi har haft fortsatt vackert väder hela helgen, men rätt så kallt. Idag blev det en skotertur till Milleniumstugan där vi fikade i grillkåtan. Sen passade vi på och gå in i den gamla jaktstugan på berget, dit vi ofta åkte då jag var liten. Man blir så nostalgisk när man ser de gamla 70-tals tygerna och på väggen hänger ett gammalt foto från en lyckad jaktdag i min pappas jaktlag. Efter det åkte vi vidare till Huggsjöstugan och det var faktiskt första gången på många många år som jag var in i den, även om jag ofta passerar den när jag åker skidor...



Pappa som nr tre från vänster, nån gång på 70-talet 
 

Tänker på farmor då jag ser det här blommiga mönstret..

Ljuskrona av gamla skidstavar, Huggsjöstugan


19 kommentarer:

  1. Riktigt gamla mönster som ger en tripp till det förgångna/brita

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig lampa! Återvinning på högsta nivå!

    En gång hittade jag några kaffekoppar. De var precis likadana som de kaffekopparna som mina farföräldrarna brukade dricka sitt kaffe ur. Jag dricker inte kaffe utan te och det gör jag ur muggar. men jag köpte kaffekopparna i alla fall för de påminner mig så mycket om tiden med farmor och farfar. De som säger att man inte ska blicka bakåt har nog lite fel.

    Jag använder det här mackroobjektivet: http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=7601

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  3. Hua för 70-talet.Är ju uppväxt då.Dessa blommönster och brunt och orange ;))
    Ser mysigt ut där vid brasan.
    Fräck lampa.Älskar återvinning.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Fattar att du blev nostalgisk för det blir jag också. Sköna mönster som är heta igen.
    Lampan är störtskön, man tager vad man haver när skaparlusten eller nöden kommer över en.
    M

    SvaraRadera
  5. very cool old pattern. and i like the chandelier!

    SvaraRadera
  6. ziet er gezellig uit bij jullie
    leuke foto's.
    groetjes Herman.

    SvaraRadera
  7. Riktigt härlig dag idag systra mi!

    SvaraRadera
  8. Very good post Susanna.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  9. Härligt väder idag med, jag tror att N hade fullt upp med W idag;) Roligt att han ville hänga med oss.

    SvaraRadera
  10. Her var mye kul nostalgi, vet ikke om det er slik i sverige men her har mye av dette kommet på moten igjen. Spesielt blant det unge (20 åringene)

    Et utrolig flott jaktbilde med din pappa på:)) Noe å ha på veggen:))

    Fin turuke:)))

    SvaraRadera
  11. Sometimes it's nice to refresh your memory. It's clear that you enjoyed it.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  12. Beautiful photos Susanne.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  13. Wonderful photos from your walk on Sunday. Amazing !
    Best regards, Synnöve

    SvaraRadera
  14. Herlig 60 og 70 tall over disse bildene! (plastduker?)
    Flotte bilder!

    SvaraRadera
  15. Du får nog komma till Högland framöver =) Finns en hel del hus med allt som kallas Nostalgi =) Hoppas allt är bra med dig. Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  16. Beautiful photos. The patterns are pretty cool. The winter came back down here at the Southern Baltic Sea. Now we can enjoy the snow again. What's absolutely isn't usual for March. ;) Have a happy day still!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3