"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 11 mars 2013

Härlig skridskois










Var ut en sväng till Gullvik på förmiddagen och där låg isen härligt blank. Förra veckan var det öppet vatten där, men efter de senaste dagarnas kyla så har det frusit till igen. Det såg så himla fint ut och isbitarna såg ut som sprödaste glas. När jag sedan kom hem väntade ett meddelande med en förfrågan om jag ville med ut och åka långfärdsskridskor tillsammans med några kompisar som skulle ut. Och om jag ville! jag har ju aldrig provat förut, men typiskt nog så har jag ett möte att passa och ibland måste ju sånt gå före, trots att det känns svårt ;)


Ett tack till Viktoria som tänkte på mej iallafall, förhoppningsvis kommer det fler chanser :)

25 kommentarer:

  1. Hallo
    Så herlig flotte vinterbilder.
    Her har du fanget vinterens grep ordentlig.
    Grattis og ha en fortsatt fin uke.
    Kram fra Norge

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fint väder o vilka sköna bilder , förstår att du ville åka långfärdsskridskor (finns det till Najo också he he?)
    Härligt när isen kavlar upp sådär , o hoppas isen var tillräckligt tjock för din kompis ?
    Kylan har kommit tillbaka , vad göra mer än längta efter värme men det är bara att leta upp tålamodscellerna.
    Mysigt med lite nostalgi ibland , fina minnen som dyker upp i hjärnkontoret .
    Ha det gott Susanne !

    SvaraRadera
  3. Great pictures of the ice floes.
    Photo three and nine have something fragile, very beautiful.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  4. Stilige bilder - det siste her var helt knall :)
    He en fin uke Susanne !

    SvaraRadera
  5. Underbart ,sååå vackra bilder nr 3 den måste du göra till en tavla ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Vill verkligen testa det jag med, vi såg så många som åkte i går när vi var där. Fint att se oavsett typ av skodon;)

    SvaraRadera
  7. Du tar utfordringer på strak arm du :-) Det høres fint ut med skøytetur, håper du får vært med senere. Rene kunstverket er disse bildene dine, det ene er jo så sart og tynnt av is - vakkert!

    SvaraRadera
  8. Isdrottningen har varit i farten med ett nytt äventyr.Segt med isen.Tinar,fryser på...
    Ugglan får jag rita själv.Ingen tur idag.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Hoppas att du snart får möjlighet att följa med igen!

    SvaraRadera
  10. SÅ utrolig mye is! Bilde nr to var fasinerende:) Flotte bilder av siste del av vinteren!

    SvaraRadera
  11. Se på det siste bildet, så utrolig nydelig. Hadde jammen vært rålekkert i stort format på en stor stuevegg!

    Kjempefint!

    Skikkelig kult med så enorme mengder med is i fjørekanten:))

    SvaraRadera
  12. Aldrig mer ska jag förstrött sopa ihop glasskärvor utan att komma ihåg denna fina bild. Fint komponerad med lite svaga antydningar till strukturer i fonden känns sista bilden helgjuten, grattis! / Deerhunter

    SvaraRadera
  13. Otroligt fina bilder! /Lillasyster

    SvaraRadera
  14. Fint! Speciellt den tredje bilden tycker jag om. Att du orkar vara ute så mycket nästan varje dag på tur!
    Härligt!
    Ha D!

    SvaraRadera
  15. Surprises of the nature. The ice shows up again and the result is unexpected and beautiful. Fine pictures.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  16. These are utterly stunning. The light and the shapes of the ice are so beautiful. I'm speechless. Greetings from Northern Germany. :)

    SvaraRadera
  17. These are utterly stunning. The light and the shapes of the ice are so beautiful. I'm speechless. Greetings from Northern Germany. :)

    SvaraRadera
  18. Häftiga isbilder....hoppas du får visa oss det vackra blå vattnet snart

    SvaraRadera
  19. Vilka fantastiska bilder du visar här. Jag blir nästan knäsvag, genomskinlig is spröd som glas i den vackraste natur.
    Gillar de låga perspektiven du fotat i.
    Hälsn
    M

    SvaraRadera
  20. I think this is really beautiful. Beautiful ice sculptures and great chunks of ice. Beautiful to behold.

    SvaraRadera
  21. Hej,
    så underbart fina bilder du har i detta inlägg, blir alldeles betagen av de vackra is och snöformationerna och vilket ljus.
    Blank is skör som glas och vilka fina låga perspektiv du fotat i.
    Snyggt, snyggt!
    M

    SvaraRadera
  22. Ojj så härliga isbilder du tagit , jag har ju kommit efter i mitt bloggande så jag såg dem först nu KANONFOTON // Kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3