"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

lördag 30 mars 2013

Eftermiddagstur på Rutberget





Imorse var det minst sagt motigt att gå och lägga sej, när man såg vilken fin dag det skulle bli. Men i säng kom jag och lyckades till och med sova långt in på eftermiddagen. Fortfarande strålande väder när jag vaknade, så jag och Najo skyndade upp till Rutberget. Tänkte försöka fånga solnedgången uppe på stormyren, så jag skyndade mej runt rund-spåret, men till min förvåning stod solen fortfarande högt när jag kom tillbaka. Dagarna har verkligen blivit mycket längre på kort tid och från och med inatt blir de ju dessutom en timme längre :)


Najogubben



Härliga, härliga vårvinterdagar! Hur kan man annat än att älska dem...;))

10 kommentarer:

  1. Vilken tur att du inte sov bort dessa bilder du fick. Jo det märks rejält här nere hos oss. Visst ja, sommartid är ju på gång

    SvaraRadera
  2. looks great! glad you still had a chance to get out for a long evening!

    SvaraRadera
  3. Ser ut som herlig påskevær dette!Det har vi her også, sol fra skyfri himmel, og aldeles ikke så kaldt. Det smelter og det er visst funnet hestehov - javisst, nå kommer våren :-)

    SvaraRadera
  4. Fina bilder, Fjällripan! Inte minst den på Najo, fint komponerad och med plats för skuggan. Vidare tror jag att vädret i dina hemtrakter är det bästa i hela landet. / Deerhunter

    SvaraRadera
  5. Finfina bilder! Glad Påsk!

    SvaraRadera
  6. Visst är det underbart att dagarna blivit längre.Lika underbart är det att vakna upp på em efter en jobbnatt och det fortfarande är ljust ute och man kan få några ljustimmar innan mörkret sänker sig igen.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Looks like here, beautiful sky and shiny sun, a perfect spring day!
    Nice pictures too!
    Regards, Louise :)

    SvaraRadera
  8. I saw your question about Lightbox on Irma's blog. Look on my blog of March, 28th. I describe a temporary solution. By the way: beautiful picutes! Greetings, Joke

    SvaraRadera
  9. Hallo Susanne, prachtige foto's je hebt gemaakt.

    Voor de lightbox, is hier de link:

    http://blogging.nitecruzr.net/2013/03/the-lightbox-image-display-option.html

    Greetings Irma

    SvaraRadera
  10. Jag tycker att dagen har gått så fort idag men jag tröstar mig med att nu får jag njuta av solljuset länge, och längre för varje dag som går.

    Bilden med vantarna på stavarna är så härlig, jag förstår din känsla för vinterdagar...

    Kram
    Anna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3