"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

måndag 4 mars 2013

Dagens åk





Den senaste tiden verkar bloggen endast innehålla väderprognoser och skidåkning, men det är ju så att tiden inte räckt till så mycket annat på slutet. Så även idag, då det blev en tur på 7 km från Backsjö och det var fint att se att snön börjar lägga sej på träden igen. Verkar dock vara ganska ensam om att tycka det, för nu är det många som vill ha vår. Nåja, vi kom iväg ganska sent och det hade redan börjat skymma, men det var ett perfekt före och så härligt tyst och stilla i skogen (förutom mina förmaningar på Najo då, som inte kan låta bli att snusa i varenda harspår vi åker förbi)


...och här ligger man och vräker ut sej efter skidturen;)

I början fick Najo aldrig ligga i sängen, men på något vis så ändrades det och han ligger alltid bredvid mej när jag sover om dagarna och då helst under täcket. Man tycker ju att det borde bli för varmt, men... :)


15 kommentarer:

  1. glad you both got out for good night-time exercise. :)

    SvaraRadera
  2. Jag hinner inte heller med så mkt bloggandet. Sen har den även legat nere. Men familjen och livet ute ä viktigare än bloggandet. Ser att mina läsare har minskat med 2000 läsare denna månad och jag vet att det beror på dålig uppdatering, men jag vet att den går upp till 8500 unika läsare igen till hösten. Ibland finns det saker i livet som betyder mera för en =) Ha en fin sportlovsvecka ♥

    SvaraRadera
  3. Nu när du övertygande bevisat för mig att ni där uppe har mer snö än vi här nere så kan jag visst hålla med dig; vinter är vinternöjen och så länge slasket uteblir är det helt OK. // Min hund försökte sig på det där tricket att sova i våra sängar. Vi löste det problemet genom att ge den stackars hunden så mycket kramar och kelande att han inte stod ut. Efter det har han aldrig aspirerat på sängplats. Det är ditt val! / Deerhunter

    SvaraRadera
  4. Eftersom Skyttis är stängt får det blir Rutbergsterrängen några gånger denna vecka. Härliga inspirerande bilder.

    SvaraRadera
  5. Det viktiga är väl att man kommer ut i skog och mark. Om man gör det på skidor eller på något annat sätt är egentligen egalt.
    Det är märkligt det där hur man slirar på sina regler. Vår terrier har nu fått börja ligga på en filt i soffan, men bara när vi är med. Vi får väl se när vi släpper ännu mer på reglerna. Men i sängen tillåts hon inte vara....

    SvaraRadera
  6. Vilken mysare du har till hund, får hålla för ögonen på min så att han inte ser vad andra kan göra med sängen.

    :-)

    SvaraRadera
  7. Beautiful photos Susanne.
    Dogs love in bed and especially under the blankets.
    Greetings Irma

    SvaraRadera
  8. Åh.. så sött med vovven i sängen, men tyvärr får min lilla sötnos endast hållas i sin korg bredvid min säng ;)
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  9. You can still go out skiing. With us spring has started with bright sunshine. Great!
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  10. I mina öron (ögon) så låter (är)det gott att vara ute i vintervädret bara man slipper slabbet när det blir milt men det kommer man ju inte ifrån .
    Skön vofsi !
    Ha det fint !

    SvaraRadera
  11. I början skulle man inte ha hunden i sängen, nej! Så var det bestämt, men så blev det naturligtvis inte här heller :-) En gosig hund kan man inte få för mycket av.

    Nu har du i alla fall kommit över fjolårets skidmil, alltid något!

    Ha det härligt däruppe i snön! I Blekinge är snön nästan helt försvunnen - våren står och nackar på dörren.

    SvaraRadera
  12. Hej, här blev det ett hastigt avslut på våren åter vinter och mer snö.
    Bilden på Najo blir så klart min favorit som vanligt.
    Allt gott och än så är det långt till vår.
    M

    SvaraRadera
  13. Ja visst är huvudsaken att man kommer sej ut. Valet faller på skidor för mej eftersom jag gillar det! sen måste jag betona att det är vi och inte hunden som ändrat på sängreglerna :)

    SvaraRadera
  14. Lol your dog lying on the bed to see after skiing hahahahahaha ..... .. With you is still a lot of snow. Join us now spring flowers appear :-)

    SvaraRadera
  15. :-) mysiga Najo....samma hos oss

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3