fredag 15 februari 2013

I väntan på solen...



Ögeltjärnsberget


I väntan på de fina, soliga och härliga dagarna får man göra det bästa av det som är och idag blev det en förmiddagstur på skidorna. Även om det kändes lite motigt att åka ut i slaskvädret, så var det fint i skogen och  medan jag åkte så ploppade "var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dej ser, glöm bort bekymmer, sorger och besvär..." upp i huvudet och det är ju så sant, man får vara glad för vad man har, för allt man kan göra och inte låta vädret styra, utan istället försöka se de soliga dagarna som en extrabonus :)


och ovan molnen skiner alltid solen :)

och tids nog kommer nog dessa till användning igen...

för plötsligt händer det!

(Fler bilder från den underbara morgonen ute vid Skags udde finner du HÄR)

20 kommentarer:

Ron sa...

Fantastiska Bilder!
Vackra meningen. Jag måste komma ihåg.

TexWisGirl sa...

just gorgeous! i love the reflection in the sunglasses!

Lindsjö taxar sa...

Hej!
Superfina bilder i dina inlägg. Jag har inte haft ork, jag är så jätteförskyld sedan i tisdags men jobbat på vilket är dumt så idag är nog kulmen...
Var med Tyra på djursjukhuset för prov så parning blir nog först tisdag.....
Här är det töväder o slask....

Horst in Edmonton sa...

Oh the beautiful Sun.

Rantamor sa...

Men så coolt fotot var som tagit av dina solglasögon där man ser dig och Najo. Kanon.

Jodu man får allt vänta på solen för det är otroligt länge sen vi såg den nu, men det blir som en dag närmare varje dag.

Tänkte på dig när jag såg haren hänga på garage väggen idag på vår promenad (se blogg) för jag vet ju att du jagar småvilt och det innefattar väl harar också ???

Men va kul om du hade stannat till och ringt på hos oss...då hade vi blivit riktigt överraskade !!!!

Ha en finfin kväll.

Tjingelingen från Rantamor.

Jill c",) sa...

Streif av solstråler, finnes det noe bedre:)) Vakkert! Med ønske om en herlig turhelg:)))

KeesvanD sa...

Somehow you are a philosopher. But even if you are aware of what you wrote, it sometimes is difficult to realize it at the right moment :)
Good fitting pictures!
Have a nice weekend, Kees

M sa...

Härligt positivt inlägg och så fint du fotat. Bilden med er båda i solglasögonen blev superläcker. Fina vyer att ladda batterierna i.
Tack för alla dina kommentarer på min blogg.
Må gott,
hälsar
Monica

Waldameise sa...

Du sa det vackert, Susanne, är solen alltid där, även när vi inte kan se. Jag ger också upp hoppet. Hälsningar från Waldameise

Digi-Irma sa...

Beautiful pictures Susanne, with the glasses is really quite amazing.
Have a nice weekend.
Greetings Irma

Skärgårdsbilder från Oskarshamn sa...

- Halloj i norr.
Visst längtar vi efter solen. Här känns det som väldigt länge sedan nu.
Men ni fick en liten stråle.
- Snyggt fångat Fjällripan !
- Ha en fortsatt bra dag !
Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

Kristina sa...

Ja det ska va gött å leva - annars kan de kvetta som Galenskaparna sjunger

allesistgut sa...

These are marvellous, especially the first one where you sit on the roof of the shelter. :)
Have a nice weekend further.

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Fantastiska bilder och mycket klokt tänkt!
kram E

Hannu sa...

Tänk om alla hade samma inställning till livet som du !!

Helma sa...

Awesome! what a beautiful pictures!
Beautiful face and this is also really enjoy.
Regards, Helma

Irén T. A. Færevaag sa...

Ja, det gjelder å se det positive i det vi har - og brått dukker det opp noe veldig bra - bokstavelig talt i horisonten :-)

Flotte bilder, Susanne - ekstra stilig solbrillebildet :-)

God helg!

Nattugglans Foto sa...

Fina bilder och kloka ord av en kvinna som precis som jag njuter av stillheten och allt det vackra som finns i våran natur som går rätt in i själen.Har man den gåvan så har man det mesta anser jag.
Kram på Dig

Joe sa...

Love your snow pics. We've had very little snow this winter.

Nitas sa...

Gillar din inställning och kärlek till naturen , dina inlägg här fick mig att glömma värken och som du säger glöm bekymmer och var glad åt det som livet ger , ja nu vände jag på det tror jag men men // Kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SKIDÅKNING 2014

15.9 km

SKIDÅKNING 2013

37,8 mil