torsdag 24 januari 2013

Den perfekta skidmössan





Sedan många år tillbaka så har jag en förkärlek till mössor och tycks alltid behöva en ny. "Hant du mössern så de räck e?" är makens ständiga fråga, men man kan väl aldrig ha för många mössor! Den senaste införskaffades för ett par veckor sedan på Naturkompaniet och det var verkligen ett bra köp, så pass bra att jag for och köpte fem till. Det var nämligen rea på dessa och de kostade endast en halv hundralapp styck! Det kan man verkligen kalla ett pangpris. Så det blev en röd till mej och en grå var till maken och barnen, så de också håller sej varm om huvudet och öronen på skidturerna.


Fjällräven Stjärna, perfekt skidmössa med fleecefoder inuti.

Några av mina kära mössor :))

å en bild på en fjant :))

20 kommentarer:

  1. Grattis med flotte luer! Hehe, Susanne, du er morsom (rolig) :-D

    SvaraRadera
  2. Jag är också svag för mössor. Har en vit SkiGo mössa med en svart stjärna på och en röd Haglöfs mössa med en massa "H". Älskar dom, men jag är även svag för utelivs-/jaktkläder =)

    SvaraRadera
  3. Suanne, jag trodde andra fotot är ett varuhus mössor. Jag samlar halsdukar ... :-)

    SvaraRadera
  4. Ja selv en fjant må ha fine mössor ;D Og du som er så mye ute på tur trenger jammen litt å velge mellom :-)

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha. Känner allt igen det där. Min hustru har också en förkärlek för huvudbonader så jag har fått allehanda mössor och hattar av henne (favoriterna är en pork-pie och en "gubbkeps"). Hon ger bort huvudbonader så fort hon inte kan motivera ett köp till sig själv.

    På sista bilden har du _nästan_ lika fin snorbroms som jag.....

    SvaraRadera
  6. Mössor kan man aldrig få för mycket av ! Kan ju ligga lite här o var så man slipper leta . Kan ju också läggas i olika jackfickor så är de ju nära till hands !
    Skriv gärna fler strofer på Norrländska det låter så tryggt o ombonat på nåt vis.
    Farfar fick visst också en mössa ser jag !

    SvaraRadera
  7. Hahahahahahahahaha...
    där kom fotot du utlovade...
    kul med flera som har samma humor...
    och du använde mossan och inte vassen...
    Snyggt var det och en snygg mössa har du köpt...
    och många snygga mössor har du,
    och allt klär ju en skönhet.
    Jag passar inte i en enda mössa , ser ut som Eulalia i ÅsaNisse filmerna...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  8. Vintern tycks hänga i så det gäller att hålla sig varm.

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Fniss...kul bild nederst!
    Ja du, varma öronsnibbar är väl att föredra på skidturerna och själv skulle jag behöva ngt liknande.
    Ha en fin helg /bea

    SvaraRadera
  10. Ha ha, jag håller med; man kan inte ha för många mössor! Inte heller för många underställ! :-)

    SvaraRadera
  11. Hahahaha din makes kommentar "hann du ...." fick mig att skratta , då jag brukar höra nått liknande då det gäller sterarinsljus haha men ärligt kanske bättre med många mössor än ljus :) Men iallafall dom såg riktigt varma ut och så var dom snygga också :)// Kramar

    SvaraRadera
  12. Fina tillskott i samlingen! De ser praktiska ut. Jag är inte så förtjust i mössor men har ett par favoriter, en svart ribbstickad varm, och så den hemska jag köpte när vi var på Madeira för några år sedan. Det är en luva med långa öronlappar, perfekt att ha till hönshuset... Omöjlig att ha någon annanstans, då skulle jag nog skrämma ihjäl de stackare jag möter ;-)))
    Vilken snygging på bilden längst ner!
    / maria

    SvaraRadera
  13. En mössoman alltså ;))
    Jag har aldrig mössa på mig.Drar huvan på kappan över huvudet det räcker oftast.
    Kramiz på dig Fjantis ;))

    SvaraRadera
  14. Seems like you collecting beautiful caps. ;) I have only few caps and the green striped looks similar to one of mine. Have a nice weekend!

    SvaraRadera
  15. Fan vilken snygg bild på fjanten! ;-)

    Ha en fin helg!

    Steffe

    SvaraRadera
  16. Hehe, nei man kan aldri få for mange luer - ikke votter heller :-) Her har du en fin samling, bare stå på du og samle flere :-) Nøyer meg med å kommentere her hos deg i dag, men jammen har du lagt inn mye fine bilder siden sist. God helg Susanne!

    SvaraRadera
  17. Fine bilder men det første var fantastisk flott og blir min favoritt.

    Ottar

    SvaraRadera
  18. Elsker det siste bildet:) lol:))))

    Og det første var helt fantastisk eventyrlig:))

    Lovely:)

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.