"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 20 december 2012

Stackars vovve ;)




...som aldrig får vara ifred för matte som ska knäppa kort hela tiden...


När han var liten behövde man bara säja Mjao, så tittade han direkt in i kameran med huvudet på sne, men nu gillar han inte alls när kameran kommer fram. Provade att lägga några godisar åt det håll jag ville att han skulle titta och då gick det lite bättre minsann :)


Nja, inte här då...;)


"Ha, där fick jag dej!"


Idag snöar det igen och det ska man inte klaga över, då man längtat efter en snörik vinter. Meeen...det skulle ju inte skada med några soliga dagar så man får tanka lite extra energi. Jag har fått sömnproblem på sistone och från att ha kunnat sova i stort sett hur mycket som helst, så kan jag nästan inte sova alls. Så fort jag lägger mej så är det som om någon tryckt på lysknappen i hjärnan och jag är med ens klarvaken. Ligger och vrider mej fram och tillbaka, somnar vid fem och vaknar åtta igen. Vad är det för fel! 

...det har i och för sej hänt en del jobbiga saker på slutet, så jag vet ju att det sannolikt beror på det och att det ordnar sej, det vet jag också, men det är ju ändå  jobbigt medans det varar...


25 kommentarer:

  1. Hello Susanne,
    What a lovely shots!! So cute to see your tired dog. He things: "Not Again"!!
    The funny things of photographing animals is that they never do what you want. But that gives much nice shots, just like these. Well done Susanne!!

    Many greetings,
    Marco

    SvaraRadera
  2. Du har en så fin blogg. Djur & natur är alltid inspirerande.

    SvaraRadera
  3. Tack :)

    Den "stackars vovven" är nu en trött o lycklig vovve istället, efter att ha kört lite apportövningar och plumsat runt i djupsnön :))

    SvaraRadera
  4. Flotte bilder av den fotogene og fine hunden.

    Ottar

    SvaraRadera
  5. Hehe slik er min hund også, helt umulig å ta bilde av. Tror nok de føler seg litt truet av kameralinsen, og da blir det jo å utfordre den hvis de stirrer rett inn i den... Håper alt ordner sg for deg Susanne, så søvnen kommer tilbake - klem.

    SvaraRadera
  6. Jag känner igen smärtan. För länge sedan hade jag en period i livet då jag inte kunde sova. Jag kunde känna hur tankarna snurrade i huvudet på mig. Dessvärre lyckades jag alltid med att somna på olika möten på jobbet. Numera har jag inga problem med sömnen. Jag hinner nog somna innan jag ens når sängen. Jag hoppas att det vänder för dig snart och att allt det jobbiga löser sig.

    Kram
    Anna

    PS. Och du har en enormt söt vovsing. Jag saknar hunddoften, känslan av pälsen under händerna. Vår fina bullmastiff dog i våras. Hon blev väldigt gammal och det var dags helt enkelt.

    SvaraRadera
  7. Jobbiga saker kan ge sömnproblem. Hoppas det ordnar sig ,Nette

    SvaraRadera
  8. Verkar som vi har samma väder här har det snöat i princip varje dag en hel månad. Vackert men vi får aldrig se solen. Tur att du har Najo nu när det går tungt. Han blir superfin på alla dina bilder.
    Ha det gott och kram.
    M

    SvaraRadera
  9. sorry you are having trouble sleeping!

    najo is cute no matter what.

    SvaraRadera
  10. Hoppas att det ordnar sig att du får ro och sover bra. Vi behöever ju sömn för att orka med vardagen.
    Ska bli skönt med ledigt nu då det varit sjukt mycket på jobbet...blir att jobba över sista dagen imorgon med suck....
    Fina bilder på Najo....

    SvaraRadera
  11. Till slut lät hna sig luras och bra bilder blev det.
    GOD JUL!
    /SA

    SvaraRadera
  12. Hej Susanne!

    Sömnproblem har jag med ibland och vet du vad jag gör då...jo, går ner och sätter mig i vardagsrumssoffan och liksom bäddar mer mig med en filt över mig och en jäkla massa kuddar på sidan... sen fjärrkontrollen till teven i handen och sen zappar man tills man hittar nått bra program men oftast hittar man inget men ändå så glor man och så småningom så känns ögonen såååå tunga och man somnar och vaknar av och till men då är tröttheten så stark att man somnar om igen... där ligger man tills man blir väckt av frugan på morgon...mmmm...så ser det ut för mig alltsom oftast...

    Hoppas allt löser sig för dit med det som hänt!!!

    Steffe

    SvaraRadera
  13. Hej vännen. Det lät inget vidare att en sån ung tjej som du inte kan sova men tror du inte att det beror på dina arbetstider en aning?
    Härliga Najo som trilskas.Så gör mina också.Hoppas att det löser sig för dig med sömnen och det som orsakar problemet.
    Kramizzz på dig

    SvaraRadera
  14. Such a wonderful dog and delightful images as always...

    SvaraRadera
  15. Här är en till som inte kan sova och då på natten.Ligger och vrider och vänder på mig i flera timmar och somnar fram på småtimmarna.Jäkligt jobbigt.Jättetrött på f.m och jättepigg på natten.Allt går som i sirap på dagen.Skit är det.
    Cool bild med tassen med godis på.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  16. Ligger och väntar på lilla Saga skall vakna. I eftermiddag blir det stugan.
    SMHI kraxar om en kasll jul och Björkenäs tillhör de kallare platserna, men det finns ju kläder.

    Önskar Dig en riktigt God Jul/Brita

    SvaraRadera
  17. Även här har snön dalat, och tur det för då ser det mer "städat" ute vid bron, med en valp som sk bli rumsren så har det blivit en hel del gula fläckar där om man säger så ;-D Tack för tipset om lärken! Har lite på lager så den idén omsätts nog!

    SvaraRadera
  18. Hello Susanna nice pictures of your dog, they never do what you want.
    I hope it goes better sleep for you otherwise you'll really tired.
    Have a nice day, Irma

    SvaraRadera
  19. Lilla najo inte lätt att vara till lags hela tiden men tur att man fick henne att plocka fram godiset till slut i alla fall !
    Hoppas verkligen att du får några nätters god sömn snart !
    Nog många som får för lite sömn undertecknad inkluderad.
    Take care ! Ronnie

    SvaraRadera
  20. Hallo igjen
    Herlige foto da.
    Vil ønske deg og din forbente venn en Riktig God Jul og et Godt nytt år.
    Har for tiden pakket inn nesa i en helsikes forkjølelse.
    Ha det godt så lenge. Kram fra meg.

    SvaraRadera
  21. Det är ungefär som att försöka fotografera en tvååring då;) Hoppas att det vänder och blir bra snabbt.

    SvaraRadera
  22. Hi Susanne, you and your family and Na have a very Merry Christmas and a Wonderful New Year.

    SvaraRadera
  23. Vilken fin blogg, helt i min smak och vilken fin hund du har.
    God Jul!
    //Micke

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3