"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

tisdag 11 december 2012

Kallt och dimmigt vid havet :)



Gullvik


Även imorse sken solen och termometern visade på 20 minusgrader, så jag byltade på mej rejält och tog en tur ut till havet. Där ute låg dimman som slöjor över vattnet och det var en riktigt magisk syn...




Idag åkte pälsmössan på :)




Jobbigt med snö som fastnar under tassarna...




Svanar över Råskärsön



När vi åkte hem så mulnade det på, så vi hade tur som hann uppleva lite solsken!


Fick frågan om Najo brukar ha "kläder" på sej och svaret är: Ja, han brukar ha ett täcke när det är riktigt kallt och när vi pausar på jakten eller andra utflykter då det är lite kyligare. Men så länge han är aktiv och rör på sej, så håller han ju värmen och då kan ett täcke bara vara i vägen, tycker jag. Idag fick Najo ha min jacka på sej i bilen på för att inte börja frysa på tillbakavägen :)


HÄR hittar du lite information om hundar och kyla.


28 kommentarer:

  1. Måste vara mysigt att ha päls och kunna röra sig fritt i en sån fantastisk vintermiljö! Grattis till riktigt fina vinterbilder! Man riktigt känner hur kallt det är...

    SvaraRadera
  2. Så fantastiska bilder!
    Här var det mulet idag.

    SvaraRadera
  3. Det ser så härligt ut!! Blir så sugen på att åka ut till havet när jag ser dina bilder....

    SvaraRadera
  4. Vilka toppenbilder. Blir helt uppslukad av de vackra snö- och isbeklädda stenarna.
    M

    SvaraRadera
  5. Winter-Poesie vom Feinsten...

    Liebe Grüsse aus der Schweiz

    Hans-Peter

    SvaraRadera
  6. Ack, dimman mitt i den kalla vintern! Det är ju så vackert! Häromdagen, från jobbets parkering, kunde jag se dimman på de närliggande åkrarna. Oj, vad jag ville ut och fotografera men det var ju omöjligt. Tack vare dina fina bilder kan jag njuta av den i alla fall.

    Den bilden med pälsmössan är så talande. En fantastisk friluftsbild.

    SvaraRadera
  7. Great shots Susanne.....ook very cold there.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  8. Tack för att du frös för oss igen ,vackra bilder .Jag brukar ha torg gummsvantar på mig och handske på en hand men nog är det kallt att vara en längre stund ute med kameran,kram nette

    SvaraRadera
  9. Det finns bara lovord för natur och bilder som dina! eller så blir jag helt ordlös för all skönhet.

    SvaraRadera
  10. Så vackert. Men hua vad kallt det såg ut med sjöröken,den brukar bita ordentligt i skinnet.

    SvaraRadera
  11. Ja kallt var det, men jag hade MYCKET kläder på mej, så jag frös inte, snarare tvärtom :)

    SvaraRadera
  12. It was really cold in the morning. -20 brrr... But sunrise was so beautiful. Golden and so bright!

    I am glad to see you with fur hat. It is probably keeps you warm and that is very good.

    No so good that snow sticks to your wonderful dog pows. I love how he is resting on snow.

    Great pictures!!!

    SvaraRadera
  13. Burrr nu börjar det se riktigt kallt ut vid havet, men förstår att Najo springer sig värme.
    Vackra foton du fick över soldimman.

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  14. Her så det riktig kaldt ut, ja! Mange flotte bilder av is, vann, frostrøyk og Najo! Det er ganske kaldt her jeg bor også, - tror jeg får ta meg en tur til kysten i morgen før mildværet kommer til helgen (skal man tro meteorologene). :)

    SvaraRadera
  15. Herlig vær og fantastisk flotte bilder.

    Ottar

    SvaraRadera
  16. Riktigt hurvigt väder, men bra bilder blir det i kylan med kalldimman över havet. Besvärligt med stela fingrar./brita

    SvaraRadera
  17. Hjertesukk!! Man må bare elske vintelyset og landskapet du bor i:)))

    Drømmeverden for meg:))) Så vakre vinterbilder! Najo digger livet sitt:))

    SvaraRadera
  18. Fin serie bilder, särskilt den första, den gillade jag

    SvaraRadera
  19. Så flotte bilder du har tatt av dette vakre vinterlandskapet! :)

    SvaraRadera
  20. These are really wonderful again. I love such a cold day, too. Calm, sun, snow and ice. How beautiful life is!

    SvaraRadera
  21. Och även magiska bilder du fick till. Tur att jag får njuta av den vackra naturen genom dina bilder. Själv stannar jag gärna inne när och även då visar ju naturen sin fägring.

    SvaraRadera
  22. Great winter pictures Susanne, but very cold with you there.
    I have you in my blog followers posted, it's easier to see if you've posted something new.
    Have a nice day, Irma

    SvaraRadera
  23. Hi Susanne,
    It sure is winter in the North of Sweden. You managed to take beautiful pictures, breathing the atmoshere of severe winter. It must be difficult to handle your camera with gloves(I don't expect you to take pictures by pressing the button with your bare hand :D)
    Luckily you experienced great circumstances.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  24. Sååå vackert att man blir tårögd ... härliga bilder!

    Vinterhälsningar från Blekinge
    Bojje

    SvaraRadera
  25. Flera fina bilder från stranden. Framför allt gillar jag ljuset!

    SvaraRadera
  26. Preciosas fotos con una luz maravillosa.
    Saludos.

    SvaraRadera
  27. Åh så utrolig vakkert det er - kjempefine bilder!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3