måndag 12 november 2012

Blandade bilder...



Här kommer lite blandade bilder från de senaste dagarna...











När jag vaknade idag, så sken solen utanför fönstret
 och jag fick sån ångest att jag inte hunnit vara ute.
Men solen var redan på väg ner och 
det är bara att acceptera att man måste sova bort dagarna, 
då man jobbar natt...

 Men det är svårt, jag har ju inte jobbat natt så länge, 
men man vänjer sej väl, hoppas jag...

Jag har iallafall sorterat mina bilder idag och 
lagt in dem på den externa hårddisken.
Någonting jag dragit mej för under en lång tid, 
men nu är det äntligen gjort :)


Nä, nu är det dags att åka till jobbet,
en natt till...sen blir jag ledig i åtta dar! :)


21 kommentarer:

  1. beautiful colors and textures throughout. happy last night of work before your break!

    SvaraRadera
  2. Very lovely! I love all these photos, simple yet beautiful!

    SvaraRadera
  3. I love how you changed your blog's background. And a header is so beautiful !!!

    Every picture is so beautiful and so precious!!!

    Great moments you captured!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jätte bra att du har gjort det tråkiga jobbet med en extern hårddisk. Jag tror att många drar sig för detta men tänk.... Hjälp! Skönt att du har fixat det.
    Härliga höstbilder!
    Hoppas du får underbart väder på din ledighet.
    /Ingemar

    SvaraRadera
  5. Ny snygg header igen hos dig, tror allt jag tar datorn med och kommer till dig så du få fixa nåt nytt till mig med... =)

    Måste vara rätt jobbigt att jobba nätterna, iallafall när det är vackra dagar att sova bort...
    hoppas att du får fina dagar när du blir ledig istället.


    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  6. Fin serie bilder. Gillar de fem första extra mycket!

    SvaraRadera
  7. Fina huller om buller bilder :)
    stenarna under vattenytan var riktigt fina bilder
    mvh micke

    SvaraRadera
  8. Det var en fin serie høstbilder, liker alle :-)

    SvaraRadera
  9. Fina bilder, som vanligt.
    Har en rent praktisk fråga: hur har du valt att sortera dina bilder? Tematiskt i mappar? Datum/månad? Är bildarkivet sökbart?

    Det där med att få till ett bra system för att spara sina bilder är satans svårt så det är kul att få reda på hur andra gör och om de tycker att det funkar.

    Själv har jag ett uselt system med mappar märkta med överföringsdatum. Backupade på två olika externa hårddiskar varav den ena förvaras i det ena vapenskåpet.

    SvaraRadera
  10. Härlig bildkavalkad du bjuder på här! :-)

    Jag har aldrig haft nåt nattjobb, men jag kan tänka mej att jag skulle tycka ungefär som du om att behöva sova bort fina dagar. Men samtidigt känner jag några stycken som jobbar natt, och har gjort det länge, och de kan absolut inte tänka sej att jobba dag. :-)

    Låter härligt med åtta lediga dagar framöver. Det blir säkert vackert väder på åtminstone någon av dem, ska du se!

    Lev och njut!!! :-D

    SvaraRadera
  11. Great photos. These rock formations at the sea are so beautiful. Have a lovely day. ;)

    SvaraRadera
  12. Lovely photo's Susanne..... always nice to see.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  13. - Halloj i norr.
    - Vackert Fjällripan !
    Faller lite extra för den sista....
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  14. Nydelige!! bilder!! =) og det går nesten ikke an å si at det ene er vakrere nn det andre her, men.. det siste bildet var utrooolig vakkert da, så spesielt! :) og jeg lurer slik på de frøene som ligger så pent på bladet og det hullet? har du lagt frøene der selv eller?

    Det må være slitsomt å jobbe bare natt, men det kan kanskje bli en vane. Jeg har jobbet natt en gang også, men det er veldig lenge siden nå.. man tjener jo mer, men det er slitsomt i lengda.. men vi mennesker er så forskjellige, noen synes det går greit, andre klarer ikke..

    Ønsker deg noen flotte fridager! :)

    SvaraRadera
  15. Verkligen en fint samstämd bildserie.
    Klippformationerna var särskilt intressanta.
    Hoppas du får fint väder nu när du får långledigt.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Skulle vart hemskt om alla dina bilder blivit borta!
    Skönt att ha det gjort! O fin blandning idag med

    SvaraRadera
  17. Hehe Susanne, nei jeg fant ingen skatt i enden av regnbuen - kanskje jeg var ved feil ende??
    Vakre bilder er gjengs her, dette er intet unntak. Eeeh rydde og backup, uff der fikk jeg dårlig samvittighet...

    SvaraRadera
  18. Det var jätte vackra bilder :) Jag för också över mina bilder till en extern hårddisk .jag brukar göra det varje månads slut ,men nu har det varit ett tag sedan för jag har ju inte fotat så mycket så det finns inte så många bilder att föra över har jag tänkt..men nu fick jag mig en liten tanke ställare ..för det var ju några bilder som jag har fotat som jag inte vill bli av med ..så tack för tipset:)
    kram

    SvaraRadera
  19. Tankeöverföring.
    När jag hade publicerat den första kommentaren så fick jag se att du hade skrivit hos mig.
    Himla häftigt!
    Här har du laddat med en massa underbara närbilder på än det ena än det andra.
    Kalasbilder.
    Kramizzz igen

    SvaraRadera
  20. Väldigt vackra bilder. Blir så sugen att fotografera själv nu. Hoppas på det till helgen.

    SvaraRadera
  21. Du har veldig mange skjønne bilder på bloggen din! jeg har nå sett alle her, og jeg finner glede i dem, alle sammen! :)

    ja tenk du, og funnet gull i en elv! =) du fant det jo, på en måte.. ;)

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.