lördag 17 november 2012

Härkila Couger lättviktsbyxa


Lättviktsbyxan Härkila Couger passar all rörlig jakt

Efter att ha gått omkring med genomblöta Fjällrävenbyxor på den regniga rippremiären 2011, så lessnade jag och köpte ett par Härkila Couger, en lättviktsbyxa tillverkad i Goretex Paclite. Jag har sedan dess nästan uteslutande använt dem på mina jaktturer såväl höst som vinter, förutom vid varma och torra dagar då jag använder en svalare byxa, som favoritbyxan Lundhags Traverse.





Fördelar:

  • En lätt och skön byxa som sitter bra.
  • Prasslar inte
  • Den håller en torr även om det regnar eller är väldigt blött ute. Vilket betyder särskilt mycket när man är på fjället flera dagar och saknar möjlighet att torka sina kläder när man bor i tält.
  •  Bra benfickor
  •  Remlås nedtill
  
   
Nackdelar:

  •  Man blir lätt svettig under varma dagar, vilket jag iofs tycker gäller alla kläder med Gore-Tex. De är visserligen försedda med nätfoder samt ventilationsmöjlighet i bakfickorna, för bättre andningskomfort, men jag skulle gärna ha haft ventilationsöppningar på benen.
  • Priset...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...