"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 11 oktober 2012

Äntligen lite sol :)





Äntligen kom solen, så efterlängtad och skön! Kollade ut ett nytt utflyktsmål på Eniro och ritade snabbt ner en förenklad version på ett papper, packade matsäck och åkte iväg. Men när jag väl kommit några mil, så var det inte så enkelt att tyda mina streck på pappret längre och att sätta dem i relation till alla småvägar som finns överallt var nästan omöjligt. Efter många kringelkrokar så trodde jag dock att jag kommit rätt och började glatt min vandring. Men efter att ha gått en bra stund, så förstod jag att det var fel. Jag kom liksom bara längre och längre ifrån havet, vilket var mitt mål. Gick tillbaka och körde vidare. Stannade och frågade en farbror var jag var och visade också min fina karta. Han log och lotsade mej vänligt vidare...genom skogen där, höger där och vänster där osv. Men jag är värdelös på sånt så jag körde lite på måfå men hamnade iallafall till slut vid havet. Om det var precis dit jag skulle det vet jag inte, men vi fick motion och fika i solen så jag är nöjd :)

Men det blev inte så många bilder, för jag hade ingen inspiration att fota där jag var, var det nu var...?




Hade ätit en macka också, inte bara choklad :)

Väntar på ett varsegod :)

Najo är badsugen som alltid





Årets första sidensvansar fick jag också se idag, 
men de var så ängsliga trots att jag smög så försiktigt jag kunde...



12 kommentarer:

  1. love waxwings! glad you and najo did not get lost! :)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder ändå...Najo är ju en klassiker...vem kan motstå en hundbild...vi har haf solväder på älgjakten idag....vadå sola i ett älgtorn...jo det har jag gjort idag :-)

    SvaraRadera
  3. Thanks for this lovely post Susanne..... well done as usual.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  4. Det ser jo veldig koselig ut da,så det var vel et greit sted å ende :-) Så dyktig han er, venter og venter. Deilig at dere får litt sol nå. Her har vi vært heldige hittil i høst med lite regn. Men nå er det meldt en uke med nedbør fra søndag, så da blir det vel mye innetid. For det er meldt kaldt også, og muligens snø - uæh..

    SvaraRadera
  5. Hei min venn - til og med på Facebook. Koselig :-)

    Så fint at det ble sol på dere også i dag. I motsetning til dere skulle vi på fjelltur, men siden Balder skadet foten havnet vi ved havet også ;-)

    Ikke alltid like enkelt å finne frem, men dere kom nå frem til et nydelig sted, Susanne :-)

    Fine høstbilder! Jeg er imponert over at du klarer å få tatt bilder av fugler i skogen. Jeg bråker sikkert alt for mye, for jeg kommer "aldri" på skuddhold med Canon'en...

    Snart helg. Ha det fint så lenge :-)

    SvaraRadera
  6. Hi Susanne,
    You made a nice adventurous trip anyway. Beautiful autumn colours, a cup of coffee in the sun on the rocks near the see, and good company. What do you wish more?
    Have a nice weekend, Kees

    SvaraRadera
  7. Thanks again for sharing your experiences and beautiful photos. Autumn is wonderful, isn't it so? ;)
    Have a lovely weekend!

    SvaraRadera
  8. Fint med sol på denne årstiden. Får litt varme og bildene blir enda finere, som disse :)

    SvaraRadera
  9. Wonderful photos from a sunny day. Najo is so cute. Did he got also a hot chocolate after the bath ? :-)
    Best regards, Synnöve

    SvaraRadera
  10. Gorgeous Waxwing and your dog, so sweet that face!

    SvaraRadera
  11. Deilige stemingsbilder fra en høstdag ved havet Susanne :-) Takk for dine gode ord hos meg ! Landegode er en øy rett utenfor Bodø i Nordland. Vi ser øyen fra sentrum og dette bildet mitt er tatt fra Keiservarden et fjell rett utenfor bykjernen - har tatt mange bilder av Landego og utsikten her fra Keiservarden blir jeg aldri lei av da lyset og havet og himmelen aldri er den samme ! Ha en fin høsthelg. Her meldes det finvær i mange dager fremover og jeg skal nyte hver time :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3