fredag 31 augusti 2012

Pyssel med ripfjädrar...


Mina smycken av ripfjädrar och pärlor


Mysigt att sitta inne när regnet smattrar mot fönsterrutorna...


Nu har det regnat i flera dagar och det fortsätter att ösa ner, så istället för att gå ut så passade jag på att pyssla lite. Jag hade en ide hur jag skulle göra halsband av ripfjädrarna, men det var ett riktigt pillergöra och mycket svårare än jag trodde. Bara att få fast fjädrarna utan att limma fast fingrarna var ju ett projekt i sej, men det gick ju till slut. Skulle behöva lite andra pärlor och sånt, men det får vänta till en annan dag, för nu väntar kvällsjobb.



26 kommentarer:

  1. Hej!
    Åhh... det var vackra smycken, helt i min smak! Ljuset och fjädrarna är så stämningsfullt och hög tid att mysa om kvällarna med tända ljus :)
    Kram /bea

    SvaraRadera
  2. Va bra, där fick jag svaret. Himla snyggt ju...här är det regn idag och underar hur de har det där uppe på ripjakten :-)
    Hoppas det nu blir fint i helgen som lovats för jag har lite målningsarbete att göra :-)

    SvaraRadera
  3. Your necklace with the feather fluff is amazing. So beautiful !

    SvaraRadera
  4. Det har regnat här också...hela dagen...inget kul...nu är man ju klar med bygget och vill ut och fota! :-)

    Snyggt pyssel du håller på med...gillar!!
    Var och en blir salig på sitt!! ;-)

    Steffe

    SvaraRadera
  5. Mooie sieraden Susanne.....prima foto's.

    SvaraRadera
  6. Hello Susanne,

    but this is nice :-) I really love feathers and have a dream catcher above my bed springs. I also have a few garments where cords with feathers to sit. Very clever that you do this yourself.

    Kind regards, Helma

    SvaraRadera
  7. Roligt när man har någon idé att förverkliga, fint!

    SvaraRadera
  8. Fina smycken.

    Det kanske säger mest om mig, men först fick jag för mig att det var en bärnstensgul dryck i ett glas men sedan blinkade jag och såg att det var ett stearinljus bland fjädrarna..... Så fel man kan se...

    SvaraRadera
  9. Herlig innepussel. Likte godt smykket ditt med rypefjær.
    Ønsker deg en koselig helg.
    Hilda

    SvaraRadera
  10. Så vackert skapande Susanne ! Inte bara det goda köttet som kommer till nytta tydligen.
    Hoppas helgen blir bra trots lite jobb .

    SvaraRadera
  11. Kjempeflotte smykker .... og stemningsfullt bilde. Her er også lysene tent, men uten rypefjær :o)

    Ha en trivelig helg!

    Irene

    SvaraRadera
  12. Blir jo riktig fint dette da!
    Rypa blir utnyttet på alle måter, til siste fjær - bokstavelig talt! :-)

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Så vackert och så kul att kunna ta till vara allt!
    Ha en fin helg
    /Ingemar

    SvaraRadera
  14. Jättefint, vad duktig du är!! och så fint det var med fjädrarna runt ljuslyktan.

    SvaraRadera
  15. Beautiful photographs, beautiful climates. I am greeting

    SvaraRadera
  16. Sånt här ä kul, att sitta och slöjda av det man får med sej hem från skogen eller jakten.

    SvaraRadera
  17. Skitsnyggt!!!Det där precis din stil.Du kommer att glänsa när du har dem på dig.
    Nu har jag suttit och läst ikapp allt sen ni for iväg Jag har njutit av både texter och bilder.
    Det gulligaste var nog att Najo fick ligga i sovsäcken med dig.
    Ha det nu bra och njut av middagen.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  18. Sista bilden har måleriska kvalitéer, som ett stilleben med förgänglighetstema. Mycket vackert. / Deerhunter

    SvaraRadera
  19. Flotte billeder - elsker kreativitet.
    Ønsker dig e god søndag:)
    Hanne Bente

    SvaraRadera
  20. Hi Susanne,
    I give you a general reaction upon your blogs of last week. I read them after a week of holiday. It's clear that you like being out: hunting, photographing, enjoying the beautiful Swedish nature. Being out there without noticing too much of the dayly life must have been been very relaxing. Your pictures and text are making clear the way you felt.
    Greetings, Kees

    SvaraRadera
  21. Great work! The feathers are so beautiful!
    Have a nice weekend
    Yvonne & Raphael

    SvaraRadera
  22. Tittar in för att önska dig en SKITJAKT!!!!

    SvaraRadera
  23. Åh så fine de er! Nydelige høstfarger, jammen har du mange talenter du Susanne!

    SvaraRadera
  24. Snygga smycken. Sådana skulle du utan tvekan kunna sälja, framförallt här nere i söder.
    /Birgitta

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...