lördag 18 februari 2012

Struligt med Bloggers nya ordverifiering...




Måste bara säja till er som använder ordverifiering, att jag kommer tyvärr inte att kunna kommentera så ofta som jag skulle vilja. Det nya systemet har gjort det alldeles för komplicerat. Jag har väldigt svårt att urskilja bokstäverna och det blir rena rama gissningsleken varje gång man ska kommentera. Ibland har jag provat 3-4 gånger, men inte lyckats skriva rätt kod och då tappar man lusten. Speciellt när man gärna vill skriva en kommentar. Men lyckas det inte på första försöket så kommer jag förmodligen inte att försöka igen... :(

Istället för den nya besvärliga bokstavskoden, så kan man ju istället aktivera kommentarsgranskning och på så sätt förhindra spam. ( För att ta bort ordverifieringen måste man gå in på gamla gränssnittet btw :)


ingen aning om vad det första ordet innehåller för bokstäver...



30 kommentarer:

  1. Rosita kanske? Eller Rostbiff? Håller med om allt du skrev, och mycket underligt att man inte kan ta bort ordverifieringen i nya gränssnittet. Tack för tipset om att byta till gamla för att få bort eländet!

    SvaraRadera
  2. Das kann ich auch nicht lesen. Ich habe das Verifizieren schon vor längerer Zeit herausgenommen. Was ich im Kommentar nicht will, kann ich ja löschen.
    Dein Foto ist super!
    Ein schönes Wochenende
    Angela

    SvaraRadera
  3. Flott bilde, perfekt i b/w!
    Jeg har akkurat samme opplevelse som deg i forhold til ordbekreftelse, - jeg gir opp å kommentere blir resultatet. Håper ikke at du opplever dette inne hos meg da!
    Ha ei flott helg!

    SvaraRadera
  4. Helt enig med deg. Irriterende og håpløst. Faktisk bedre å fjerne hele greia, og heller bruke kommentargodkjenning. Det har i alle fall jeg gjort. Flott bilde av meisen! :)

    SvaraRadera
  5. Yeah, I know!
    Terrible!
    I also took it out!
    Beautiful picture by the way!

    Many greetings and have a nice weekend!
    Yvonne & Raphael

    SvaraRadera
  6. Fin och vacker bild.

    Jag håller med dig. Det behöver inte vara så svårt att läsa captcha. Den är för spamrobotor. Den finns mer lättlästa captchaord. Men jag antar att det är bloggers som har valt denna captchatext.

    Jag behöver inte det på min blogg, alla spammare fastnar i spamfällan.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  7. - Snygg svartvit bild Fjällripan !
    Håller helt med dig om att det är nästan omöjligt med nya ordverifieringen... Helt hopplöst.
    - De stora fotspåren i snön på min bild kommer från en stor hund, som hälsade på strax innan Havsörnen flög förbi....
    - Ha det så bra i norr !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  8. It's terrible !!!!!!!

    good photo Susanne

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  9. Jätte fin bild..Det har blivit jätte svårt att kommentera vissa blogg..(precis som du säger)Önkar dig en trevlig helg.Kram

    SvaraRadera
  10. Så bra at også du har skrevet om dette! :) Jeg har nå aktivert forgrunnsvindu.. (popup vindu) istedet for innebygd.. kan du bare sjekke om ordbekreftelsen min er av? Jeg tror det, men just in case.. Takk på forhånd! :)

    Ha en super helg! :)

    SvaraRadera
  11. Nydelig bilde forresten! =)

    SvaraRadera
  12. Hei igjen.. jeg fant ut av det.. Kommentarmoderering er av hos meg :) Fikk et tips hvordan sjekke det.. :)

    SvaraRadera
  13. nå er det andre gangen jeg skriver feil i dag.. kommentarmoderering? Jeg mente ordbekreftelsen er av hos meg.. :))

    SvaraRadera
  14. fint pippifoto. Nya systemet med verifiering är verkligen ett antikommentarersgrepp taget av Blogger.

    SvaraRadera
  15. THANK YOU, THANK YOU, THANK YOU FOR SPREADING THE WORD!!!

    SvaraRadera
  16. Vacker bild! Och jag håller med dig! Jag blev näst intill skogstokig igår när jag skulle kommentera några bloggar! Jag har tagit bort min ordverifiering och hoppas att fler gör det.
    kram E

    SvaraRadera
  17. Forstår hva du mener!! Kjedelige greier, men håper de går tilbake til det gamle systemet etterhvert!
    Fint av talgoksen i svarthvitt forresten :-)
    Rune

    SvaraRadera
  18. Helt enig i det du skriver, ofte må man gjette mange ganger før man får det riktig. Irriterende!

    SvaraRadera
  19. Helt enig med deg! Det har blitt veldig vanskelig å få til å kommentere innlegg med dette systemet her. En gang måtte jeg prøve hele 5 ganger før jeg fikk det til. Fint bilde, foresten!

    SvaraRadera
  20. Du har rätt, man tröttnar fort på att försöka läsa dessa Kråkfötter... Jag har tagit bort ordkontrollen men har kommentarskontrollen aktiverad.
    Det tycker jag funkar bra.
    Ha det gott!
    / maria

    SvaraRadera
  21. Liebe Susanne, ich habe diesen Spamcod schon längst ausgeschaltet und habe die Kommentare auf Moderation gestellt, so kann ich allfällige Spamer an Google melden und löschen, bevor sie fälschlicherweise freigeschaltet sind...

    Liebe Grüsse aus der Schweiz

    Hans-Peter

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Håller med, det är ett strul med ordverifieringen och tolkningen av bokstäverna!!

    Vacker bild!
    Ha det gott/ /Bea

    SvaraRadera
  23. Väldigt vacker bild! Ja, det är mycket strul med kommenteringen tycker jag.

    SvaraRadera
  24. Tack för tipset:) Eftersom jag kommenterar på den egna bloggen inloggad så hade jag inte märkt problemet...Däremot har jag haft problem hos många andra. Men då har det i första hand varit att kommentarsrutan försvinner.

    SvaraRadera
  25. Jag tog bort det som många andra verkar ha gjort. Man blev ju så trött till slut.
    Nice svart vitt på mesen

    SvaraRadera
  26. Helt enig med dig! Många gånger gett upp fast jag velat visa att jag varit inne o tyckt om det jag sett. Vi skulle be alla avaktivera funktionen egentligen.

    SvaraRadera
  27. Så fin bild, gillar kompositionen:)

    SvaraRadera
  28. Håller med dig och jag har aldrig haft ordverifiering och har aldrig fått spam heller..jag granskar inte heller....ja kanske tre onödiga kommentarer då från någon som vill ha reklam för sin blogg, men det är ju inget det i det stora hela...nu ska jag titta på bilderna
    ;-))

    SvaraRadera
  29. I turned mine off over a year ago and haven't had any problems with spammers so far.

    SvaraRadera
  30. mycket vacker bild. har valt att också ta bort ord verifieringen är väldigt svårt att se vad det står ibland.

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.