måndag 31 oktober 2011

I lav skogen ;)

Naturliga konstverk






Skägglav, näverlav och en massa andra mossor och lavar finns det gott om i skogen. Lavar tyder ju på att luften är ren och frisk, så det är inte konstigt att man känner sej så mycket gladare och piggare av skogsluften. Även om det är grått och trist så känns det alltid så skönt och rofyllt att komma ut i skogen. Det är ju även vetenskapligt bevisat att den har en läkande och välgörande effekt på människan, så det är bara att gå ut och njuta av naturen så ofta man kan, gratis är det också :)

                            

18 kommentarer:

  1. Skägglav är en sådan där riktig favorit som jag brukar hajja till när jag stöter på i skogarna därhemma.

    SvaraRadera
  2. Lava skall finnas där man har ren luft har jag hört om det nu stämmer. Jag har ju sett mycket sådant härikring. FIn bild på dig.
    Jag skall försöka ta mig ut lite idag. Febern är lite mindre.

    SvaraRadera
  3. NATUURLIJK Mooi..... goed fotowerk Susanne.

    greetings, Joop

    SvaraRadera
  4. Åh ja, naturen er ren terapi :-) Jeg syntes den er best etter et skikkelig regnvær, det lukter så godt og fargene er så sterke og fine. Flotte bilder du har her, og det er godt du smiler tross ryggsmerter.

    SvaraRadera
  5. Så vakre bilder. Nydelig natur du har rundt deg og du er jammen flink til å bruke den. Å komme seg ut i skog, til fjells eller sjøen er ren balsam for kropp & sjel! Herlig! :)

    Flott bilde av deg også, kjekt å se :D

    Ønsker deg en fortsatt fin dag! :)
    Eli Kristin

    SvaraRadera
  6. Beautiful nature watching. Really lovely Artwork and amazing photos.
    Have a nice day, Susanne.

    SvaraRadera
  7. Flotte bilder!

    Ja, naturen skaper sine egne flotte motiver, det er bare for oss å ha øynene åpne..

    SvaraRadera
  8. Naturen är terapi...mmmm...visst är det så och jepp, jag sitter i ett skjul som jag fått lov att använda av bonden...jysst som fan!

    Steffe

    SvaraRadera
  9. Å ferdes ute i naturen er bra for både kropp og sjel:)

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Naturen är underbar på alla sätt och årstider, men nu blir det svårt i november och december, att hinna få tid för de ljusa timmarna på dagen.

    Även jag brukar fascineras av lava på alla träd och det blir några buntar ris med hem för små pyssel inför julen :)

    Kram /Bea

    SvaraRadera
  11. Visst är det kanon med naturen.
    Det finns inget bättre att komma ut i skog och mark.
    Ja du ser ut som hälsan själv. Fräsch och söt...
    Härliga bilder allihop.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  12. Norrland är vackert men det visste man ju innan fast man är alldeles för sällan där men genom dina fina bilder får man en skön avspegling !

    SvaraRadera
  13. Ja absolut! Läkande kraft finns i naturen - tänk helt gratis är det också!

    SvaraRadera
  14. Kan bara hålla med dig...
    naturen är ju det mest inspirerande ...
    och har man ont i ryggen och stelop. som jag så är hösten den tid då ryggen är bäst...
    beror nog på att vi vistas så mycket i skogen...
    det mjuka underlaget är en lisa för ryggen...
    men nu kommer snart den kalla elaka årstiden...
    då inte ryggen alls må bra...

    Vilka härliga foton...
    kan känna doften från skogen..

    Krya på dig.

    SvaraRadera
  15. Det visste jag inte .. att det tydde på att luften var ren och frisk ..men nu vet jag det :)
    Jag har ju märkt att man mår så mycket bättre efter att ha varit ute på promenad :)
    jätte fina bilder från naturens underverk :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  16. Ja, den är underbar. Fina foton och text, speciellt rubriken.

    SvaraRadera
  17. Så fine bilder du fikk av den. Jeg synes også den er så artig å fotografere denne. ha en koselig uke til deg.

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...