torsdag 3 november 2011

Fina höstdagar...

Happstafjärden

Vi har haft många fina höstdagar på sistone och det har visst inte varit så här varmt i landet på 130 år(?). Även fast jag gillar hösten så längtar jag nu tills snön kommer, så man får ställa sej på skidorna igen. Jag drömmer om att göra en resa till Norrbotten och gå på tur i vinter. Skulle så gärna åka tåg upp till Abisko, Björkliden eller Kebnekaise, men vi får väl se vad det blir...


En fin råbock...
 

Kanadagäss i kvällssolen



Råget

Höglandssjön




20 kommentarer:

  1. Såååå härliga bilder!!!!
    Den sista är fantastisk. Njuuuter av Din vackra höst... :)
    Ha det fint
    Halina

    SvaraRadera
  2. Så nydelige bilder!
    Her har vi også veldig varmt, og det føles så rart nå som det egentlig skal ligge snø på bakken. De dagene det er sol er det jo bare herlig, men de tåkete og mørke dagene bytter jeg gjerne ut med lyse hvite istedet :-) Høres ut som en fin tur du har tenkt deg på, og jeg gleder meg til bilder :-)

    SvaraRadera
  3. Ser ut som råbukken virkelig nyter höstsola. Godt med varmen fra sola enda.

    SvaraRadera
  4. Läckra bilder. Råbocken är fin. Här är det tråkväder idag med dis och fuktigt i luften. Ska in till VC och få lite bra hostmedicin.

    SvaraRadera
  5. Wonderful colors in your autumn photos. Beautiful shots from the deer and the birds. Have a nice day, Susanne.

    SvaraRadera
  6. Your country is so wonderful....good shots again Susanne.

    SvaraRadera
  7. så härliga underbara bilder :) Här får man verkligen se vad naturen har att erbjuda båda vis natur och vilt :)
    Jag längtar inte efter snön .. jag har fått nog av den efter de två år som vi har haft så mycket :)
    kram7Mimmi

    SvaraRadera
  8. Herlig, herlig, herlig...

    Misunner den naturen du har utenfør døren din!!!

    Fantastiske bilder!!

    SvaraRadera
  9. wat heb je weer mooie foto's.
    die ree is wel mijn favoriet.
    groetjes Herman,

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder så vacker ni har det,här har det varit noll koll på sikten idag ,kram Nette

    SvaraRadera
  11. Fina bilder i höstens tid. Men vintern får gärna anstå ännu en tid för min del...
    Ha en trevlig helg! /SA

    SvaraRadera
  12. Vackra bilder av dessa fina höstdagar. Även här är den sista bilden en favorit- och fågelsträcket. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  13. Vilka UNDERBARA bilder du har tagit!!!! Jag har suttit här och njutit <3 Älskar dina lav- och droppbilder, det är sådana saker som man aldrig får nog av då man går i skogen <3 Ha en fin helg! Varma kramar <3 och komihåg att köpta Jaktjournalen den 15:e november, för då är vovven min med (= Sen har jag en fråga till dig, men den kan jag ta sen (=

    SvaraRadera
  14. Herlig bildeserie!
    Høsten setter seg hos deg også, ser jeg!
    Ønsker deg en flott fredda'!

    SvaraRadera
  15. Så tufft med alla orrhönorna under.
    Jag har inte varit inne på länge nu ser jag. Fy på mig... Vilken slarver jag är men jag har stickat klart Almas kofta och sytt nya gardiner till köket.Jag älskar julen och pyntet.Alltid kul med något nytt.
    Den sista bilden i detta inlägg är helt gudomlig.min favvis denna dag.
    Kramizzzzar i massor.
    Jag blir lite avis när du skall dra så högt upp..Vackert!!!!

    SvaraRadera
  16. Jag missunnar dej inte en riktigt norrländsk vinter - en sån skulle jag gärna själv vilja uppleva, fast kanske inte i 6 månader eller så... :-) Men jag lovar att du inte skulle vilja ha ens 6 veckor av vår skånska tråk-vinter!? ;-) Här är vi överlag tacksamma om den håller sej borta - eller åtminstone inte börjar förrän efter årsskiftet. :-)

    Och ännu så länge är det en mild höst här, med blommande maskrosor i gräsmattan. Såg till och med några tusenskönor igår.

    Trevlig söndag! :-)

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.