lördag 26 november 2011

Dynamiska vyer.


Blogger ju tagit fram en ny mall, dynamiska vyer, där man kan välja olika utseenden på bloggen. Det blir väldigt snyggt och överskådligt, men ännu fattas det en hel del, tex hur man lägger till en aktiv blogglista, diverse gadgets etc, men det kommer nog nya funktioner allt eftersom. Jag har inte velat byta till den nya pga att det fattas många funktioner, men jag har valt att ha den som ett alternativ, så längst upp under flikar så ligger min dynamiska vy. (Blogg Galleri)


Prova genom att skriva din bloggadress i adressfältet och lägg till exv: /view/flipcard på slutet, då visar sej er blogg i den dynamiska vyn. Sedan kan man välja olika utseenden längst upp på sidan tex magazine, mosaic mm. Jag lade bara till en länk till mitt bloggnamn + /view/flipcard, så kan man välja att titta på den om man vill ha större översikt över inläggen...Man kan ju förståss även välja blognamnet + /view/magazine, /view/mosaic eller det alternativ man nu vill ha......




16/1 2014 Det fungerar inte att använda den dynamiska vyn som ett andra alternativ längre...

8 kommentarer:

  1. i've seen some blogs go to dynamic views, then switch back. i'm not sure i like them yet. :)

    SvaraRadera
  2. Aha! Nå oppklarte du for meg noe jeg har lurt på en stund. Noen har tatt dette i bruk allerede, og det har vært litt forvirrende...

    Likte godt dette valget: "/view/magazine"

    Takk for tipset, Susanne!

    Nydelig bilde foressten! Fikk veldig lyst på blåbær nå :-)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack så mycket för tipset, få se om man hänger på längre fram. Jätte fin bild på bären.
    Ha en fin kväll!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  4. Her lærte jeg noe nytt- legge den ene til som et alternativ.. og det med søkefeltet! :) Jeg har sett igjennom bloggen min ved de forskjellige dynamiske alternativene.. spennende og artig egentlig.. men det ble så jeg til slutt beholdt min originale.. Det er bedre å lese på hvit bakgrunn, men enn så lenge har jeg den på sort bakgrunn..

    Din blogg slik du har den nå er veldig ren og tiltalende! :)

    Er det blåbær du har i neven? =)javascript:void(0)

    SvaraRadera
  5. javascript:voie?? He he- her må jeg ha kommet borti noe.. går fort fram innimellom.. Beklager! :)

    SvaraRadera
  6. Så stilig dette var da, spennende med noe nytt! Lekkert blåbærbilde har du også :-) Og vet du, her ser det ut til at det er lettere å kommentere hos deg-jeg har litt problemer innimellom med at tekstboksen din forsvinner.

    SvaraRadera

Tack för DIN kommentar! :)

Ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...