"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

söndag 5 juni 2011

Kanadagäss med ungar...


Häromdagen när vi var ute vid Idbyfjärden fick vi se de här kanadagässen komma insimmandes från havet. Det var så intressant att se hur de simmar lågt med huvudena, som för att visa ungarna vägen...






Kanadagässen ovan, såg jag ute vid Veckefjärdens golfbana en annan dag. Jag har faktiskt aldrig sett några ungar förut och jag önskar jag hade kommit närmare så man hade fått tydligare bilder på dem...Men det var kul att se dem iallafall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3