"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 12 maj 2011

Paddor i Paddal...



Idag när jag och Najo var på väg ut till skogen, fick jag syn på en padda på vägen och jag tyckte att den såg skadad ut så jag stannade och gick ut för att titta. Så förvånad jag blev när jag såg att det var två! Så himla gulligt att den ena bär den andra över vägen, tänkte jag. Medan jag stod där och tittade på dem så kom en bil och jag tänkte vad ska jag göra nu då, jag kan ju inte bara se på när de blir överkörda! Så jag stoppade bilen! Föraren höjde en aning på ögonbrynet och undrade nog vad jag höll på med...





Sen tog jag två pinnar och lyfte dem över till säker mark. Paddorna de rörde inte en min haha och hade färstås ingen aning om att jag just räddat deras liv.!

"Har sedan förstått att paddorna parar sej på detta vis. Hanen klamrar sej fast på honan, som sedan får bära han till deras ynglingsvatten :D

 


16 kommentarer:

  1. Nice pictures of the Toad lovers, and the flowers are beautiful!

    SvaraRadera
  2. Att älska mitt på vägen är ju väldigt riskabelt och dumt.
    Tur att du fick se dem och satt dem i säkerhet.
    Det är ju sååå gulligt så man håller på att gå upp i atomer.
    Mysigt namn hunden har.
    Härliga bilder förresten.
    Kramizzzz och mysig kväll

    SvaraRadera
  3. Det var tur att du stoppade bilen, jättebra bilder.

    SvaraRadera
  4. Stilige bilder. Fint at de klarte seg:-)
    Takk for hyggelig kommentar.
    Ha en god kveld!

    SvaraRadera
  5. Ha ha....gud vad han i bilen skulle ha undrat:) Har försökt lägga ut kommentarer en massa ggr men det vill sig inte alltid? Du är i af en inspiration då det gäller att upptäcka vår fina natur! Fortsätt med det:)

    SvaraRadera
  6. Amila

    Nice pictures of the Toad lovers, and the flowers are beautiful!

    SvaraRadera
  7. Att älska mitt på vägen är ju väldigt riskabelt och dumt.
    Tur att du fick se dem och satt dem i säkerhet.
    Det är ju sååå gulligt så man håller på att gå upp i atomer.
    Mysigt namn hunden har.
    Härliga bilder förresten.
    Kramizzzz och mysig kväll

    Lotta

    SvaraRadera
  8. Det var tur att du stoppade bilen, jättebra bilder. / Bengts fotoblogg

    SvaraRadera
  9. Är det det de gör!? Inte konstigt att de inte släppte taget om varandra :)) och där står jag o glor ;) Alltså är den lille hanen då...

    SvaraRadera
  10. Great pictures Susanne

    best regards, Joop

    SvaraRadera
  11. Men så himla underbart att få läsa vad du gjorde här:) så glad jag blev :D och så fina bilder du fick på dom:) ett stort kram till dig du underbara djurvän :D
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  12. Tur att du klarade paddorna ,fina bilder .kramis Nette

    SvaraRadera
  13. Stilige bilder. Fint at de klarte seg:-)
    Takk for hyggelig kommentar.
    Ha en god kveld! / Spiderdama

    SvaraRadera
  14. Ha ha....gud vad han i bilen skulle ha undrat:) Har försökt lägga ut kommentarer en massa ggr men det vill sig inte alltid? Du är i af en inspiration då det gäller att upptäcka vår fina natur! Fortsätt med det:) / Anna

    SvaraRadera
  15. Hehe ja du er nok en sann dyrevenn :-) Uansett har du reddet to liv, og har det seg slik at de holdt på midt i veien så har du reddet mange liv :-) Flott gjort og flotte bilder!

    SvaraRadera
  16. Vilken tur att du kom så där mitt i kärleksakten och räddade dem från en säker död. Jag hade gjort likadant....jag kan härja länge för att få ut en humla som trasslat sig in.
    Jag hör riktigt hur föraren berättar på sitt jobb om den som räddade två paddor...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3